جمعه دهم فروردین ماه

اهانت اسپورتینگ به طارمی

در کشوری که خود را اروپایی متمدن می دانند، استفاده از واژه های توهین آمیز نسبت به ورزشکاران حرفه ای حضیض اخلاق فرهنگی را در بیانیه ای که می خوانید نشان داده است.

باشگاه اسپورتینگ لیسبون با انتشار مطلبی توهین آمیز از یکی از هوادارانش در سایت رسمی خود، مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو پرتغال را به باد انتقاد گرفت و از عبارت‌های توهین آمیز و حتی نژاد پرستانه در بیانیه خود استفاده کرده است.

در این مطلب که با هدف تخریب طارمی به خاطر گرفتن پنالتی‌ها در لیگ پرتغال صادر شده، از مهاجم ایرانی پورتو با عناوینی تحت عنوان «مار افسونگر»، «جاعل و متقلب» و «کلاهبردار» یاد شده است که از یک «سیرک» می‌آید! این بیانیه حتی ایران و فوتبال کشورمان را هم هدف گرفته است.

در بخشی از این مطلب آمده است که پورتو از طارمی به عنوان بهترین هنرمند استقبال کرد، یک مار افسونگر و خوش خط و خال؛ این مهاجم همیشه آماده اجرای حقه‌های سیرک است!

اسپورتینگ همچنین در مطلب خود به قلم یکی از هوادارانش آورده است که این بازیکن ایرانی همیشه با «لباس غواصی» وارد زمین می‌شود و این لباس «آبی و سفید» (لباس پورتو) است.

این بیانیه واکنش‌های شدیدی را بین هواداران و رسانه‌های نزدیک به باشگاه پورتو در پی داشته است و بعضی از کاربران فضای مجازی در پرتغال آن را «نفرت انگیز» و «نژادپرستانه» دانسته‌اند.

بعضی از کاربران هم این موضوع را به ناراحتی اسپورتینگ از طارمی به دلیل عدم قبول پیشنهاد این باشگاه همزمان با ارائه پیشنهاد پورتو مرتبط دانسته‌اند و توانایی این بازیکن در گرفتن پنالتی که کمک زیادی به پورتو برای رسیدن به قهرمانی می‌کند.