شنبه یکم اردیبهشت ماه

پروفسور ولاسکو وپاسخ هایش

تیم های ملی والیبال در المپیک موفق نمی شوند و یک ماه بعد قهرمان اروپا می شوند؟ این فراز و فرودها برای چیست؟

خولیو ولاسکو در مورد سوال بالا حنین توضیح می دهد : « تیم ها یا ورزشکاران محبوب همیشه تحت فشار روانی بودند. اکنون با رسانه های اجتماعی این فشاربسیار بیشتر شده است.»

 (نیازی نیست خولیو ولاسکو را برای والیبال ایران معرفی کنیم، مربی سابق والیبال ایتالیا Italy Volley چند روز پیش  در شهر کامپوباسو  Campobasso مهمان دانشگاه Molise مولیز بود تا برای دانشجویان حوزه علوم سلامت سخنرانی کند( شهر کامپوباسو مرکز استان مولیزه و مرکز استان مولیسه در جنوب ایتالیا قرار دارد)  به این سوال این طور پاسخ داد : «نمی دانم، دلیل خاصی وجود ندارد - مطمئناً همیشه بر روی تیم ها یا ورزشکاران محبوب فشار روانی وجود داشته است، اکنون از طرف  رسانه های اجتماعی ٬ حتی خانواده ها فشار بسیار زیاد است.»

حتی مثلاً آیا امروز برنده می‌شویم؟ که پیام کوچک بی‌ضررتر به نظر می‌رسد، به یک فشار دائمی تبدیل می‌شود زیرا متاسفانه بسیاری از ورزشکاران دائماً همه چیزهایی را که منتشر می‌شود با تلفن‌های همراهشان دنبال می‌کنند. شخصا ٬ هرگز این کار را انجام نداده ام. از آنجایی که من کارم را در مودنا که شهری پر فشار بود شروع کردم( ولاسکو در ۲۹ سالگی در ایتالیا کمک مربی شد.در دو نوبت از ۱۹۸۵ الی ۱۹۸۹ و از ۲۰۱۸ الی ۲۰۱۹ در شهر مودنا مربی بود.) بسیاری از من پرسیدند که چگونه فشار روانی را مدیریت کردم : خیلی راحت ٬ من روزنامه های مودنا را نخریدم و  این جوری فشار را حل کردم ."

برگردان: رحیم رحیم زاده