جمعه سی و یکم فروردین ماه

هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال از اکثریت افتاد

با بازداشت شهره موسوی نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال طبق اساسنامه قانون دو سوم اکثریت اعضای هیات‌رئیسه برای تشکیل جلسه رعایت نمی‌شود و برگزاری جلسات از سوی این اعضا با اشکال روبه‌رو است.

۲۸ بهمن ماه اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال رأی به عزل موقت شهاب‌الدین عزیزی خادم داده‌اند و در نهایت میرشاد ماجدی به‌عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شد. در حال حاضر میرشاد ماجدی، شهره موسوی، احمدرضا براتی، مهرداد سراجی، احسان اصولی، خداداد افشاریان، طهمورث حیدری، بهرام رضاییان اعضای فعلی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هستند.

به نقل از آنا؛ در اواخر سال گذشته که اعضای هیات رئیسه تصمیم به عزل موقت عزیزی خادم گرفته بوده‌اند، شهره موسوی در مکاتبات با AFC اعلام کرده بود که دو نفر از نواب رئیس فدراسیون فوتبال انتصابی هستند و آیا حضور آن‌ها در هیات رئیسه وجاهت قانونی دارد که کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در پاسخ اعلام کرده بود: «حضور نواب اول و دوم به صورت انتصابی محل اشکال است.» با توجه به این موضوع این دو نفر در جلسه عزل موقت عزیزی خادم حضور نداشته‌اند. جلسه هیات رئیسه برای عزل موقت عزیزی خادم تشکیل و رئیس فدراسیون هم جلسه را ترک کرد. در نهایت جلسه هیات رئیسه با حضور ۸ نفر از اعضا برگزار و رای به عزل موقت هم داده شد.

حالا طبق بند یک از ماده ۳۶ اساسنامه فدراسیون فوتبال که به صراحت عنوان شده جلسات هیات رئیسه با حضور اکثریت دو سوم اعضا رسمیت پیدا می‌کند با بازداشت شهره موسوی شرایط پیچیده‌ای پیدا کرده است. اگر موسوی همچنان در بازداشت به سر ببرد و نتواند در جلسات شرکت کند هیات رئیسه هم نمی‌تواند تشکیل جلسه دهد. البته با توجه به شرایط، باید از سوی اعضای مجمع فدراسیون به عنوان بالاترین رکن تصمیم‌گیری، تعیین تکلیف شود. مجمع فدراسیون فوتبال ۱۰ خردادماه برگزار می‌شود اما با توجه به اینکه زمان درخواست برای طرح صورت جلسه در مجمع خرداد هم گذشته عملاً نمی‌توانند در این مجمع به موضوع نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال رسیدگی کنند. در نهایت وضعیت فعلی نشان می‌دهد با بازداشت موسوی، اعضای هیات رئیسه هم نمی‌توانند فعلاً تشکیل جلسه دهند. در واقع در حال حاضر تنها ۷ عضو هیات رئیسه امکان حضور در جلسات هیات رئیسه را دارند؛ اما برای رسمیت پیدا کردن جلسات، باید حداقل ۸ عضو در جلسات هیات رئیسه حضور پیدا کنند.