جمعه دهم فروردین ماه
ابتکارات جدید در سازمان لیگ والیبال؛

جشنواره ای برای نوجوانان و آینده سازان

کار را باید به کاردان سپرد. این باور قدیمی بارها به اثبات رسیده است اما امروز در والیبال مشاهده می کنیم که مردی از جنس توپ و تور با چه ایده های ناب و تازه ای آستین همت بالا زده است. البته پیشاپیش بگوییم که راه اندازی لیگ جوانان و نوجوانان مشکلات فراوانی خواهد داشت که باید آن برنامه ریزی سنجیده ای انجام داد.

محسن ترابی سرپرست سازمان لیگ با تشریح برنامه‌های این سازمان در سال جاری، زمان شروع مسابقات داخلی و برنامه‌های این سازمان را تشریح کرد و گفت: سازمان لیگ فدراسیون والیبال امسال مسابقات خود را در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در دو بخش زنان و مردان طراحی کرده است. ضمن این‌که برگزاری جشنواره برای رده سنی 11 تا 13 سال را نیز در نظر داریم. برنامه‌های این سه رده سنی در سطوح مختلف و تاریخ‌های مختلف طراحی شده تا بتوانیم حداکثر والیبالیست را برای حضور در مسابقات رسمی تحت پوشش قرار دهیم.

وی افزود: امسال برای نخستین بار مسابقات لیگ باشگاه‌های جوانان و نوجوانان پسر و دختر کشور را برگزار خواهیم کرد و در واقع شروع مسابقات امسال با برگزاری این رقابت‌ها در بخش پسران خواهد بود. انشاا… هفته آخر تیرماه این مسابقات آغاز خواهد شد. در ادامه نیز شاهد برگزاری لیگ دسته یک بزرگسالان در دو سطح A و B خواهیم بود که مسابقات لیگ دسته یک سری B از هفته اول مردادماه شروع خواهد شد و هفته اول مهرماه به پایان خواهد رسید. مسابقات لیگ دسته یک سری A نیز از هفته اول شهریورماه آغاز شده و تا هفته آخر بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

ترابی ادامه داد: لیگ برتر والیبال مردان از مهرماه آغاز خواهد شد و تا اسفندماه به طول خواهد کشید. در کنار مسابقات لیگ، امسال رقابت‌های قهرمانی کشور برای رده 13 تا 15 سال را برای استان‌ها در نظر گرفته‌ایم. این رقابت‌ها به احتمال زیاد مردادماه برگزار خواهد شد. ضمن این که مسابقات جوانان و نوجوانان باشگاه‌های لیگ برتر از دهم تا بیستم آذرماه برگزار می‌شود. مسابقات جوانان و نوجوانان باشگاه‌های دسته یک بزرگسالان نیز آبان‌ماه برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات داخلی والیبال در بخش زنان، گفت: مسابقات لیگ باشگاه‌های جوانان و نوجوانان دختر را به احتمال زیاد در فصل تابستان (با توجه به تعطیلی مدارس) برگزار خواهیم کرد ولی احتمال به تعویق افتادن این رقابت‌ها نیز وجود دارد. لیگ برتر والیبال زنان نیز احتمالا از مهرماه شروع خواهد شد ولی آغاز این مسابقات به برخی فاکتورها از جمله اعلام آمادگی تیم‌ها بستگی دارد. لیگ دسته یک زنان نیز آبان‌ماه برگزار می‌شود و احتمال تغییر این تاریخ نیز وجود دارد.

ترابی با اشاره به تعداد رقابت‌های داخلی برنامه‌ریزی شده در سازمان لیگ افزود: در مجموع 13 مسابقه داخلی شامل لیگ دسته یک (سری A و B) مردان، لیگ برتر مردان، لیگ برتر زنان، لیگ باشگاه‌های جوانان و نوجوانان پسر و دختر، جشنواره مسابقات نونهالان (11 تا 13 سال)، مسابقات قهرمانی کشور رده سنی 13 تا 15 سال و مسابقات زیرگروه باشگاه‌های کشور در سال جاری برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است پس از استعفای شهرام عظیمی به دلیل مشغله‌کاری در وزارت ورزش و جوانان به عنوان سرپرست دفتر امور بین‌الملل، دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در حکمی محسن ترابی را به عنوان سرپرست سازمان لیگ منصوب کرد.