پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
نتیجه استیصال وزارت ورزش برابر سرخابی ها؛

مدیرانی که برای دیگران تعیین تکلیف می کنند!

سرخابی ها ظاهرا زیر نظر وزارت ورزش اداره می شوند، اما عملا هیچ نظارتی بر عملکرد مدیریتی ،ورزشی و فرهنگی آنها صورت نمی گیرد،تازه آنها برای دیگران هم تعیین تکلیف می کنند!

ضعف و استیصال مجموعه مدیریتی وزارت ورزش و بی توجهی به عملکرد دو باشگاه به اصطلاح فرهنگی و ورزشی استقلال و پرسپولیس کار را به جایی رسانده که مدیران آنها طلبکارانه و بعضا کاسبکارانه با طرف مقابل صحبت می کنند!

مدیران وزارت ورزش عموما آمین‌گوی مطالبات سرخابی ها هستند و با محافظه کاری و مصلحت اندیشی خبط و خطای آشکار آنها را نادیده می گیرند.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان اگر چه جوانی محترم و قابل احترام است و شخصا ایشان را مدیری متعهد و صادق می دانم‌، اما اعتراف می کنم ایشان و نیروهای همراه او شاید توانایی مقابله با اقدامات ناسالم و غیرفرهنگی سرخابی ها را ندارند؟

شاید مدیران بالا دستی آنها را از دخالت، نظارت ومطالبه فرهنگی باز می دارند!

هر چه هست در این هیاهو و ناهنجاری های فرهنگی در دو باشگاه سرخابی کار به جایی رسانده که مدیران رسانه ای آنها در مسابقه بیانیه نویسی گوی سبقت از دست اندرکاران باشگاه ربوده و علیه یکدیگر می تازند!

باید سوال کرد این دو باشگاه در چند ماه گذشته کدام اقدام فرهنگی، ارزشی و اخلاقی را انجام‌ داده اند که ما اهالی رسانه بدان بپردازیم و این‌نکات را در معرض دید مخاطبان قرار دهیم؟

متاسفانه آنچه که از عملکرد دو باشگاه مشاهده شده، عمدتا مرافعه، جنگ ‌و جدل و متهم کردن این و آن و ایجاد ناهنجاری و فضای ضدفرهنگی بوده است!

در این راستا اگر وزارت ورزش، معاونان ایشان تلنگری، مطالبه ای و دستوری برای خاتمه این جنگ های زرگری به سرخابی ها صادر کرده اند در اختیار ما بگذارند تا آن را هم رسانه ای کنیم!

امروز تاسف می خوریم وقتی‌ می بینیم مدیرعامل باشگاه استقلال که نیرویی ارزشی است، به جای توجه دادن نیروهای تحت امر خود در باب رعایت موضوعات فرهنگی و ارزشی، شخصا باعث ناهنجاری در فوتبال شده است!

ایشان در ابتدای ورود به عرصه مدیریت باشگاه گفته بود: آمده ام فوتبال را به توپ ببندم!

 البته صاحب این قلم با شناخت دیرینه ای که از تفکرات و روحیات ایشان داشتم در همان ایام مشفقانه و مصلحانه یادآور شدم، امروز فضای فوتبال نیازمند کار فرهنگی، ارزشی و تلاش جمعی، برای مقابله با ناهنجاری هاست.

در جمع اعضای هیات مدیره استقلال جانبازی گرانقدر حضور دارد.

در چند ماه گذشته، هیچ مصاحبه و واکنشی از سوی این ایشان راشاهد نبوده ایم!

سکوت و خاموشی ایشان برابر این همه ناملایمات و اقدامات تند و ایجاد ناهنجاری چه بوده است؟

خدای نکرده،بعضی از افراد در پی استفاده از این جایگاه خطیر و‌محترم نباشند که بسیار خسارت بار است!

در باشگاه پرسپولیس هم ‌متاسفانه نگاهی فرهنگی و ارزشی دیده نمی شود.

ترکیب هیات مدیره کامل و مشخص نیست. مشاجرات و لفاظی های مدیران رسانه ای آنها تمامی ندارد.

گویی آنها آقا بالا سر ندارند و هر آنچه در سر می گذرانند به رشته تحریر درآورده و رسانه ای می کنند!

یحیی گل محمدی مقابل دیدگان میلیون ها بیننده تلویزیونی که نگاه بیرونی هم دارد، پرخاشگرانه وارد زمین می شود و فضای پاک ورزشگاه را زیر پا می گذارد!

در این فضای غبارآلود طبیعی است که دروازه بان‌ اصلی تیم هم واکنش های‌ غیرطبیعی داشته باشد و اساس کار تیم را مختل کند.

انجام مصاحبه های تکراری پرسپولیسی ها که می گویند: مسئولان نمی خواهند قهرمان شویم ،خیلی با واقعیات منطبق نیست!

آنها‌ چوب کم کاری و بی مبالاتی های گذشته را می خورند که خواسته یا ناخواسته تیم خود را ضعیف کردند.

در آن طرف قضیه هم استقلالی ها طرف های دیگر را متهم می کنند که عده ای نمی خواهند استقلال قهرمان شود!

مدیرعامل آنها برای داوران و‌ چینش گروه داوری هم تعیین تکلیف می کند!

مجموعه این تهاجمات و استفاده از فشار رسانه ای با روح ورزش در تضاد است.

انتظار می رود مدیران دو باشگاه و تصمیم‌گیرندگان آن که مدعی اخلاق مداری هستند و سبقه ارزشی هم دارند،باید با بدرفتاری ها و ناهنجاری ها مقابله کنند.

آنچه که تا امروز مشاهده شده است همراهی آنها با این اقدامات ناشایست بوده که در آرشیو رسانه ثبت و ضبط خواهد شد.

مجددا از وزیر ورزش و معاون فرهنگی و عوامل اجرایی ایشان درخواست می کنیم که به عملکرد دو باشگاه نظارت بیشتری داشته باشند.

در این ایام که شش هفته به پایان لیگ برتر باقی است و حساسیت رقابت ها به اوج رسیده و ‌مجوز حضور تماشاگران هم به ورزشگاه ها صادر شده، گاه یک‌مصاحبه یا یک واکنش از سوی مدیران یا مربیان این دو باشگاه، عنان کار را از مجریان سازمان لیگ‌ ‌می گیرد و فاجعه ای را رقم می زند.

نباید اجازه داد این وقایع تلخ رقم بخورد. اگرچه قهرمانی و کسب موفقیت در عرصه ورزش و فوتبال برای تیم ها و هوادارانشان مهم و سرنوشت ساز است، اما این توفیق را نباید با متوسل شدن به ابزار و اهرم های بیرونی به دست آورد و اخلاق و مبانی فرهنگی را زیر پا گذاشت.

در آستانه شب های قدر و بهره بردن از فیوضات ماه رمضان دست به دعا برمی داریم.

امیدواریم مجموعه اقدامات ما مورد رضایت حق تعالی واقع شود و همگان مروج فرهنگ وارزش های انسانی و اسلامی باشیم و از مولای متقیان علی ع روحیه جوانمردی، فتوت و ایثار بیاموزیم.

نویسنده: احمد میرزاییان