جمعه سی و یکم فروردین ماه
لیگ قهرمانان آسیا از نگاهی دیگر؛

سپاهان در محاصره تیم های قدر آسیا

در شبی که نماینده فوتبال مالزی با شکست دادن گوانگژوی چین شگفتی ساز شد، دو تیم ایرانی در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا به یک تساوی و یک پیروزی دست یافته اند.

سپاهان اصفهان مقابل التعاون عربستان مساوی شد. از نگاه ما سپاهان یک تیم باشخصیت است که متاسفانه در دشوارترین گروه لیگ قهرمانان بازی می کند. بسیاری از نویدکیا مربی جوانی که شناسنامه سپاهان به شمار می آید، ایراد می گیرند بدون اینکه به این قضیه بپردازند که وی در محاصره چه تیم های گردن کلفتی همانند الدحیل، التعاون و پاختاکور قرار گرفته است. این تیم شاید شانسی برای صعود نداشته باشد اما فراموش نکنیم که نویدکیا همان مربی ای است که توانست سپاهان را در لیگ برتر جمع و جور کند. تردید نداشته باشید که چهار تیم نیمه نهایی و حتی فینالیست مسابقات از تیم های همگروه سپاهان خواهد بود.

اما فولاد خوزستان که با وجود چند بازیکن مصدوم مقابل آخال ترکمنستان به پیروزی دست یافت، محصول اندیشمندی جواد نکونام است. وی نشان داد که تیم را برای گرفتن نتیجه دلخواه بسته است، نه اینکه فقط بخواهد چند تماشاگر یا مسئولان باشگاه را راضی نگه دارد. به اعتقاد من فاکتورهای مثبت نکونام این است که ابتدا برای گل نخوردن برنامه ریزی می کند و از نظر دفاع تیمی عالی است. او در بازی شب گذشته سه امتیاز گرفته است و همین نشان دهنده کارنامه موفق وی تا این لحظه است.

نویسنده: ادموند اختر