جمعه سی و یکم فروردین ماه
شعبانیان، سرمربی تیم دختران والیبال ایران؛

 پیش از فینال، زمان را هدر دادیم

والیبال بانوان ایران بعد از مدال برنز 1966 آسیا، حدود نیم قرن همچنان در حسرت تکرار این عنوان تاریخی است. هرچند در اوایل دهه 90 تیم دختران ایران به مقام سوم دانش آموزان آسیا دست پیدا کرده بودند، اما نایب قهرمانی تورنمنت کورناکیای ایتالیا موجی از امیدواری در اردوی والیبال بانوان به وجود آورده است تا جایی که دکتر سجادی، وزیر ورزش با اعلام شادباش از این مقام اظهارنظر رضایت کرده است.

میترا شعبانیان، مربی باتجربه ای که پاسور تیم ملی بوده و سال ها تیمداری کرده است، به عنوان سرمربی تیم اعزامی به البرز ورزشی گفت: در بیشتر روزها دو مسابقه انجام می دادیم و شرایط پرفشاری را پشت سر گذاشتیم. ما در مسابقه فینال در شرایطی به تیم ایتالیایی باختیم که در دور مقدماتی آن را شکست داده بودیم. اما در روز فینال به دلیل اینکه هواپیمای اماراتی که حامل بازیکنان ما برای بازگشت بود، درخواست تست کرونا کرده بود و ما ناچار شدیم با اتوبوس به فرودگاه برویم و دو ساعتی را برای دادن تست و برگشتن مسیر صرف کنیم و در مراجعت به کورناکیا وقت کافی برای صرف نهار نیز نداشته باشیم. با این همه از عملکرد تک تک بازیکنان و کادرفنی رضایت دارم و با نگاهی بسیار امیدوارانه به نسل جدید والیبال می پردازم.

شعبانیان درباره انتخاب دو بازیکن ایرانی در تیم رویایی نیز گفت همه بچه های تیم خوب بودند اما درسا فلاح پاسور ساروی و نگاه هاشمی لیبروی آملی این شانس را داشتند که در تیم یاد شده انتخاب شوند.