پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
والیبال بوندس لیگا در یک نگاه؛

حضور فعال بخش های خصوصی

لیگ بوندس لیگای والیبال آلمان امسال با ۹ تیم برگزار شد. اکثر اسپانسر‌ها همچنان درگیر مشکلات مالی بودند. تیم‌ها خصوصی هستند و اسپانسر‌های دولتی گاهی حضور دارند. بازی‌ها به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود، هر هفته یک بازی انجام می پذیرد. آنچه در پی می آید گزارش واره ای از برگزاری والیبال در آلمان است که به قلم کیارش ملکی مربی جوان ایرانی شاغل در بوندس لیگا می خوانید.

دور اول لیگ ۹ تیم بصورت رفت و برگشت بازی می‌کنند، و تیمی که کمترین امتیاز را به دست آورده بود از دور مسابقات خارج می شود و دور دوم لیگ ۴ تیم بالای جدول و ۴ تیم پایین جدول باهم به رقابت پرداختند، و بعد پلی آف برگزار می شود.

امسال در مرحله نیمه نهایی از سیستم ویدیو چک استفاده شد و در دور اول و دوم این سیستم نبود.

بازی‌ها هم امسال از شبکه اینترینتی به صورت آنلاین پخش شد و شبکه‌های سراسری آلمان بازی‌های مردان را پوشش نداند و تنها والیبال بانوان از شبکه‌ ورزش آلمان پوشش داده می‌شود.

در لیگ آلمان محدودیت بازیکن خارجی نداریم تیم‌ها به اندازه دلخواه از بازیکنان خارجی بهره می برند. دو تیم برلین و فردیرشافن به مرحله فینال رسیدند که دو روز پیش در بازی اول فردیرشافن توانست ۳-۲ برنده بازی اول شود. فینال به صورت ۳ بازی از ۵ بازی برگزار می‌شود.