پنجشنبه نهم فروردین ماه
صالحی امیری در بدرقه کاروان اعزامی به بازی های برزیل؛

 تشکیلات ناشنوایان فراتر از یک فدراسیون

مراسم بدرقه کاروان ناشنوایان به المپیک برزیل با حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک در هتل المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک،مراسم بدرقه کاروان ورزشی ناشنوایان به المپیک برزیل عصر دیروز با حضور دکتر سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان،دکتر سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و جمعی از معاونان، روسای فدراسیون، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن هتل المپیک برگزار شد.

در ابتدای این‌ مراسم دکتر صالحی امیری افزود: هر نتیجه‌ای که در برزیل بگیرید برای ما ارزشمند و پرچمدار ایران اسلامی هستید، با تلاش‌های رئیس فدراسیون ناشنوایان، مطمئن هستم کاروان ما در برزیل خوش خواهد درخشید و کام ملت را شیرین می‌کنند. هدف نهایی ما نشان دادن اقتدار نظام اسلامی در منظر جهانیان است.

وی تاکید کرد: ما وظیفه اخلاقی، انسانی و شرعی داریم تا زبان این عزیزان در نظام تصمیم گیری باشیم. دستان این عزیزان را می بوسیم و از دولت خدمتگزار تشکر می کنیم که ورزش معلولان و ناشنوایان را حمایت می‌کند.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: به انتظارت و مطالبات ناشنوایان کمتر توجه شده است، امیدوارم بعد از المپیک برزیل نهادهای مسوول در خصوص اشتغال معیشت و حمایت از انها مسئولیت قبول کنند. فدراسیون ناشنوایان ماموریت آن فراتر از یک فدراسیون است و کل جامعه ورزش را نمایندگی می‌کند. این ورزشکاران نیازمند حمایت و اشتغال هستند تا در جامعه حصور فعال داشته باشند.

 وی خاطر نشان کرد، انتظار داریم بعد از رویداد برزیل دولت و مجلس و همه نهادهای مسوول در خصوص اشتغال معیشت و حمایت از آن‌ها مسئولیت قبول کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان درباره حمایت این کمیته از ناشنوایان گفت: بارها به تیشه گران اعلام کردم اینکه ما فدراسیون ناشنوایان را مانند ٥٠ فدراسیون دیگر می‌بینیم و تبعیضی قائل نیستیم و باید ناشنوایان را مقدم بدانیم و امیدوارم روزی برسد که ناشنوایان اعلام کنند همه نیازهای آن‌ها تامین شده و مانند افراد سالم حمایت مادی و معنوی از آن‌ها انجام شود، وظیفه خود می‌دانم در کنار این فدراسیون باشم.

سپس مهران تیشه گران رئیس فدراسیون ناشنوایان نیز در این مراسم اظهار کرد: خوشحالم که بعد از ٤ سال تمرین و برنامه ریزی توانستیم در هشت رشته ورزشی برای حضور در المپیک آماده شویم.

وی ضمن تشکر از حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای اعزام کاروان ناشنوایان به المپیک برزیل، افزود: این دوره با حمایت‌های صورت گرفته ناشنوایان نسبت به سال‌های قبل بیشتر در ورزش دیده شده‌اند.

تیشه گران خاطرنشان کرد: تلاش بر این است از دوره گذشته بهتر ظاهر شویم، در دوره گذشته در ١٣ رشته ورزشی و با ١٣٣ ورزشکار حضور داشتیم و در جایگاه هفتم قرار گرفتیم، این دوره با ٧٥ ورزشکار و در هشت رشته ورزشی شرکت خواهیم کرد و تلاشمان حضور کیفی در این دوره از رقابت‌ها است.

وی اضافه کرد: ١١٨ کشور در بیست و چهارمین دوره رقابت‌های المپیک ناشنوایان حضور دارند که اولین کاروان اعزامی ما فوتبال است و بعد از فوتبال، تیراندازی، کاراته تکواندو، دوومیدانی و کشتی آزاد فرنگی و والیبال ساحلی به ترتیب عازم مسابقات خواهند شد.

رییس فدراسیون ناشنوایان خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که در این دوره جزو ٦ تیم برتر شویم و قول می‌دهیم در ابتدا با کاروان بانشاط و اخلاق در برزیل حضور پیدا کنیم و همچنین نماینده شایسته‌ای برای کشورمان باشیم.

وی افزود: ما از نظر سیاسی، فرهنگی و ورزشی با برزیل بسیار نزدیک هستیم. امیدوارم ورزشکاران الگوی خوبی در المپیک باشند و با دست پر برگردیم و همانند همیشه در میادین بین المللی اقتدار ایران را نشان دهیم.