پنجشنبه نهم فروردین ماه
تیم ملی  تلفیق جوانی و تجربه؛

تندروان: هانین مربی سخاوتمندی است

تیم ملی و جوانگرایی سنخیتی ندارد. تیم ملی ایده آل یعنی بهترین بازیکنان در قالب یک تیم است؛ به همین دلیل معتقدم که تلفیقی از جوان ها و با تجربه ها والیبال ایران را می توان به سومین المپیک رهنمون سازد.

محمدرضا تندروان مربی سابق تیم ملی والیبال که با ما درباره برنامه های پیش روی تیم ملی گفت و گو کرد، با بیان مطلب فوق افزود: هر مسابقه ای که ملی پوشان ما در آن گام می گذارند، حکم انتخابی المپیک را دارند. چرا که براساس مقررات جدید فدراسیون بین المللی رنکینگ هر برد و باخت می تواند در صعود یا عدم صعود تیم ملی به بازی های بزرگ جهان تاثیرگذار باشد. به همین دلیل فدراسیون والیبال و کادرفنی تیم ملی چاره ای ندارند جز اینکه با تمام قوا در میادین حاضر شوند. وی با اشاره به تمایل نسبی بهروز عطایی سرمربی تیم ملی به حضور احتمالی سیدموسوی اضافه کرد: قابلیت های تک تک بازیکنان می تواند مورد توجه تیم ملی باشد. به عنوان عضوی از خانواده والیبال ملی پوشان و کادرفنی در مسابقات دشوار پیش رو آرزوی موفقیت دارم.

تندروان درباره دلیل عدم حضورش در دوره سه روزه مربیگری هانین گفت: اول بگویم که یکی از بهترین اقدامات کمیته آموزش برگزاری سمینارها و دوره ها با حضور مربیان بزرگ است و هانین یکی از این مربیان به شمار می آید. من در تهران نبودم اما در جریان مسابقات لیگ ملت ها که سال گذشته در ریمینی ایتالیا برگزار شد، 40 روز با آقای هانین و تیم ملی لهستان در یک طبقه هتل حضور داشتیم و بارها آقای هانین سخاوتمندانه اطلاعات و تجارب خود را در اختیار من گذاشته بود. هرچند که کل لیگ جهانی برای همه اعم از بازیکنان و مربیان کلاس درس بزرگی بود.

سرمربی فصل پیش شهرداری ارومیه درباره پیشنهادهایی که برای مربیگری دارد، گفت: از دو تیم داخلی پیشنهاد دارم ولی پیشنهادات خارجی اولویت آخر کار من خواهد بود.

گفت و گو: جمشید حمیدی