پنجشنبه سی ام فروردین ماه
نامگذاری خیابانی با یاد منصور پورحیدری؛

خاطره ای تمام نشدنی از اسطوره آبی ها

دستور تغییر نام خیابانی به نام منصور پورحیدری از طرف کمیته نامگذاری معابر شورای اسلامی شهر تهران اتفاق میمون و مبارکی بود که بسیاری از هوداران این اسطوره فوتبال را به وجد آورد.

محمود خوش صفت که از دوستان قدیمی منصور پورحیدری است در این باره می گوید: هر کاری برای گرامی داشتن نام منصورخان انجام دهیم، کم است. چقدر از این نامگذاری خوشحال شدم. مسیرم را جوری انتخاب می کنم که همیشه از این خیابان رد شوم تا اسم منصور روی تابلو خیابان را ببینم. کوچه با دیدن نامش روی تابلو بغضم می گیرد و جای خالی اش را حس می کنم.

منصور پورحیدری از چهره های ماندگار کشور ماست که رفتار حرفه ای اش زبانزد عام و خاص بود. وی با وجودی که زندگی صفر تا صد فوتبالی داشت اما هیچ وقت دچار حاشیه های آن نشد و مسایل مربوط به حرفه اش را با آرامش حل می کرد.

 خوش صفت درباره سابقه دوستی اش با پورحیدری می گوید: منصورخان 2 سال از من بزرگ تر بود. هم محله ای بودیم. از دوران کودکی در محله قلهک همسایه بودیم. منصورخان برای ما مظهر صداقت بود. تمام زندگی اش را برای حمایت از تیم فوتبال خرج کرد. آپارتمانی در محله قیطریه و خیابان اخوان داشت که برای دادن دستمزد بازیکنان فروخت. خودم قولنامه را امضا کردم. شاهد بودم که منصور برای فوتبال فداکاری کرد.