جمعه دهم فروردین ماه
سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد:

ملی پوشان نقطه عطف قهرمانی آسیا بودند

علیرضا رضایی نایب قهرمان المپیک 2004 و سرمربی اسبق تیم ملی  کشتی آزاد قهرمانی کشتی گیران آزاد در قهرمانی آسیا را انتخاب درست ملی پوشان دانست.

وی گفت: در ابتدا درگذشت استاد ملاقاسمی از اسطوره‌های کشتی و همدوره‌های جهان پهلوان تختی را به جامعه ورزش و به خصوص کشتی کشور تسلیت می گویم.

رضایی درباره قهرمانی تیم کشتی آزاد در آسیا اظهار داشت: کسب مقام اول در این دوره قهرمانی آسیا یک فرق اساسی با دوره‌های قبل داشت و یک سری از کشتی گیران جوان درخشیدند. ملی پوشانی مانند امیرحسین فیروزپور که جوان آینده‌داری نشان داد، نمایش داریوش حضرتقلی زاده به جز فینال، در 2، 3 کشتی فراتر از انتظار بود، رحمان عموزاد هم خیلی خوب و مقتدر بود و چهره یک مدعی را در وزن 65 کیلو داشت. عموزاد با پیروزی مقابل حریف نامدار هندی نشان داد که باید سایر رقبا روی او در این وزن جدید حساب ویژه‌ای باز کنند.

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به اینکه پشت این قهرمانی یک کار تیمی و برنامه‌ریزی شده بود، افزود: نقطه عطفی تیمی که در مغولستان روی سکوی قهرمانی ایستاد، انتخاب ملی پوشان از رقابت‌های قهرمانی کشوری بود که یک فرصت خوب را در اختیار جوانان قرار داد. نمونه آن کشتی گیر جوانی مثل محسن مصطفوی بود که برای نخستین بار به یک رقابت رسمی و بین المللی اعزام شد و توانست مدال برنز بگیرد.

رضایی در ادامه با تبریک این قهرمانی به کادرفنی تیم کشتی آزاد اظهار داشت: در حالی در مسابقات مغولستان با توجه به حضور نداشتن مدال آوران جهانی و المپیک، تیم دوم ما قهرمان شد که امیدوارم روزی برسد که آنقدر کشتی گیر خوب داشته باشیم که با تیم‌های سوم و چهارم در آسیا قهرمان شویم.

سرمربی سابق تیم کشتی آزاد امید با بیان اینکه درخشش کشتی گیران جوان در قهرمانی آسیای مغولستان نشان داد کشتی پشتوانه خوبی دارد، تاکید کرد: برای اینکه همواره در رقابت‌های جهانی و آسیایی بین سه تیم اول و در کورس قهرمانی قرار داشته باشیم، باید در هر وزن 3 یا 4 مدعی حضور داشته باشند. این سبب می شود تا با رقابتی که بین مدعیان شکل می گیرد، تیم ملی همیشه در بهترین شرایط فنی و آمادگی در مسابقات بین‌المللی حضور پیدا کند.

رضایی با بیان اینکه با قهرمانی آسیا تازه کار کادرفنی آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری کشتی مسابقات مهمی پیش رو دارد و رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی با فاصله کم از هم برگزار می شود و این چالش سختی را پیش روی کادرفنی قرار داده است و باید با انتخابی‌هایی که صورت می گیرد، دو تیم تراز اول جهت حضور در این رقابت‌ها داشته باشیم.