پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
فینال نخست بسکتبال باشگاه های کشور؛

پری پتی کار خودش را کرد

شب گذشته دیدار پایانی اول لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور بین شهرداری گرگان و ذوب آهن اصفهان با هشت اختلاف امتیاز 64-72 به سود گرگانی ها خاتمه یافت. در این بازی پری پتی بازیکن آمریکایی گرگان با کسب 32 امتیاز و تاثیرگذاری 35 بهترین بازیکن میدان بود. بازی برگشت دو تیم روز چهارشنبه در تالار بسکتبال آزادی برگزار خواهد شد.

عباس مرشدی کاپیتان و مربی سابق تیم ملی در نگاهی کارشناسی به این دیدار به البرز ورزشی گفت: من کوارتر سوم سالن مسابقه را ترک کردم؛ چرا که تا آن لحظه به جز دو، سه حرکت که نشان دهنده ظرافت های بسکتبال بود در بقیه صحنه ها بار فنی خاصی ندیدم. شهرداری گرگان با نمایش فردی پری پتی بازی را به صورت انفرادی پیش برد و در حالی که ذوب آهن سیستماتیک تر بازی می کرد، اما در نهایت این گرگان بود که به پیروزی رسید. ذوب آهن نیروی انسانی کمتری را روی نیمکت ذخیره ها داشت. زمانی که زنگنه از بازی خارج شد، خلاء وی به خوبی حس می شد. بسکتبال به عنوان یک ورزش تیمی باید در طول مسابقات به جوانانش هم بیندیشد و چگونگی حفظ امتیازات به دست آورده را بداند. در صورتی که در بسکتبال ایران تیمی حتی اگر 15 امتیاز هم از حریف جلو باشد، هیچ اطمینانی به حفظ آن نخواهد داشت.  

تالار آزادی شب گذشته هم مانند بیشتر مسابقات در تسخیر تماشاگران دو آتیشه شهرداری گرگان بود.

Time Out

* مهدی کامرانی، کاپیتان سابق تیم ملی به سمت مشاور فنی تیم های پایه فدراسیون بسکتبال منصوب شد.

* ویدیو چک مسابقه به اصطلاح در دقیقه 90 آماده و نصب شد. همین که بازی با ویدیو چک برگزار شد، خود یک گام به جلو است.

* محمد جمشیدی، کاپیتان ملی پوش گرگان از لغزنده بودن کفپوش سالن انتقاد کرد. البته گویا یادش رفته است که پاسخ انتقادات را باید در دستورالعمل جدید فدراسیون بسکتبال پیدا کند!

نویسنده: ج – دوستدار