جمعه دهم فروردین ماه

آبتین: در تیر و کمان حرمت از بین رفته است

نامزدهای احراز ریاست فدراسیون تیر و کمان تایید صلاحیت شد. در بین این کاندیداها نام یک بانو به نام سکینه قاسمپور دیده می شود که خود از ملی پوشان گذشته این رشته بود.

نجمه آبتین قهرمان سابق آسیا و نخستین المپین این رشته که در بازی های المپیک پکن حضور یافته است، در این باره به البرز ورزشی می گوید: همه می توانند کاندیدا شوند؛ از جمله خانم قاسمپور که هم دوره من در تیم ملی بودند. فراموش نکنیم که ریاست فدراسیون به داشتن مدال نیست، بلکه اصل کار مدیریت است که امیدواریم برای یک بار هم شده شایسته سالاری در تیر و کمان حاکم شود. خود من به عنوان یک ملی پوش چنان از این رفتارها کلافه شده ام که حتی نمی دانم در فدراسیون تیر و کمان چه می گذرد؟ آنها حتی به افرادی مانند من که این همه افتخارات کسب کردند و در المپیک تیر انداخته ایم، اهمیتی نمی دهند. این مشکل فرهنگی باعث شده که در تیر و کمان کسوت ها و حرمت ها زیرپا گذاشته شود. آقای شعبانی بهار که بار دیگر کاندیدای ریاست شده است، نیز نتوانست کار مهمی انجام دهد.

آبتین اضافه می کند: تایید صلاحیت نامزدها یک بحث است اما اینکه شخصی بتواند فدراسیون ورزشی یک کشور بزرگ مثل ایران را اداره کند، آنقدر آسان نیست که بعضی ها فکر می کنند. خودم با داشتن تسهیلات عالیه تربیت بدنی و ده ها مدال و عنوان دیگر دور ورزش را خط کشیدم چرا که فدراسیون ها ترجیح می دهند افرادی را حتی به عنوان کارمند به خدمت بگیرند که هیچ سنخیتی با تیر و کمان نداشته باشد.

گفت و گو: صدیقه فتاحی