سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه

فوق ستاره والیبال دنیا در ایران

نیمر عبدالعزیز، فوق ستاره هلند و دنیا به زودی به ایران می آید تا در رقابت های جام باشگاه های آسیا، تیم پیکان را همراهی کند. وی متولد 1992 با دو متر و یک سانتی متر قد سابقه بازی در تیم ملی هلند و باشگاه های بزرگی چون مونپلیه، زاسکا، سیسلی و ... را دارد. بازیکنی که توانایی در چند پست را دارد و از لحاظ قدرت انفجاری و اسپک های خوف انگیز کم نظیر است.

محمدرضا تندروان مربی سرشناس ایرانی که در زمان مربیگری در العربی قطر حدود چند هفته با نیمر کار کرده است، می گوید: او بازیکنی خونگرم و خوش اخلاق است که بعد از جدایی از امیر کاپ قطر هرگاه که مرا دید، اظهار لطف و محبت کرد. در زمین بازی مطیع و یک ورزشکار کاملا حرفه ای است. او و کازیسکی که دنیایی دیگر است در العربی برای من خاطرات بی نظیری را رقم زدند.

نیمر به لحاظ تکنیکی چون از پاسوری آغاز کرده است، هر آنچه را که یک پشت خط زن قهار لازم دارد، نشان می دهد در توپ های های بال بی نظیر و در توپگیری هم فعالانه عمل می کند. پدرش الجزایری و مادرش هلندی است.

البرز ورزشی: یادآوری می کنیم که در گذشته نیز چند چهره شاخص بین المللی همانند دنیس آنجل، تراویکا و ورمیگ لو به والیبال باشگاهی های ما وصل شده بودند که هیچ کدام نتوانستند تیم های مربوطه ایرانی را به قهرمانی برسانند. حالا باید دید نیمر برای خودروسازان چه می کند.

نویسنده: جمشید حمیدی