پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
حسن رحیمی در گفت و گو با البرز ورزشی مطرح کرد؛

برای همکاری در تیم ملی دعوت نشدم

حسن رحیمی قهرمان جهان و المپیک صبح دیروز به اتفاق هادی حبیبی ملی پوش اسبق کشتی در سالن شهید پناهی تهران حضور پیدا کرده اند. به گفته احمد فولادی سرپرست سالن یاد شده تمرین دیروز به صورت مشترک با حضور ورزشکاران چندین باشگاه انجام شد. در حاشیه این تمرینات از حسن رحیمی گفت: به عنوان کشتی گیر سعی می کنم تجربیات خودم را در اختیار آینده سازان قرار دهم. در حال حاضر نیز در حد توان تلاش می کنم به این وظیفه ام عمل کنم.

حسن رحیمی عنواندار جهان و المپیک طی گفت و گو با البرز ورزشی و در پاسخ به این پرسش که چرا تجربیات گرانبهای خود را در سطح بالاتر به قهرمانان انتقال نمی دهید و آیا تاکنون از شما درخواست شده تا در کشتی تهران یا تیم های ملی به ورزش اول کمک کنید، اظهار داشت: همانطور که تاکید شد من همین الان هم سعی می کنم با انتقال تجربیات خود به آینده سازان دین خود را به کشتی ادا کنم اما اینکه از سوی فدراسیون یا هیات استان تهران از من خواسته شده باشد تا به کشتی خدمت کنم، چنین چیزی نبوده.

دارنده مدال برنز المپیک در ارتباط با فعالیت های اجتماعی خود از جمله ساخت مدرسه و جمع آوری کمک های انساندوستانه تصریح کرد: به اعتقاد من یکی از وظایف ورزشکاران آن است که بتوانند به وظیفه اجتماعی خود نیز عمل کنند. کار یک ورزشکار پس تنها به دوران قهرمانی منحصر نمی شود بلکه آنان باید به وظیفه اجتماعی خود نیز عمل کنند. یکی از مهمترین وظایف نیز حمایت از قشر ضعیف جامعه است که خوشبختانه قبل از ما رسول خادم به این مهم توجه ویژه داشته و در قالب موسسه خیریه خادمین امام علی (ع) فعالیت های خیرخواهانه خود را انجام می داد. چون تفکر مثبتی پشت این قضیه بوده و هدف مقدس است. من و جمعی از قهرمانان نیز پیرو این تفکر زیبا و منطقی با رسول خادم همراه شدیم و به وظیفه اجتماعی خود عمل می کنیم. کشور برای ورزشکاران و قهرمانان هزینه کرده و این هزینه ها از جیب تک تک مردم شده به همین دلیل هم متقابلا قهرمانان وظیفه دارند در حد توان به فکر هموطنان خودباشند.

گفت و گو: احمد دباغ