سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه
یادگار ماندگار

نقش ایرانیان در ورزش امارات

مصطفی ذوقی کاپیتان سابق تیم ملی ایران را می توان به نوعی بنیانگذار والیبال در امارات دانست. وی طی 4 دهه اقامت در این کشور، شاگردان زیادی را پرورش داده که جعفر مروان، گزارشگر دوبی اسپورت که ریشه ایرانی دارد و عدنان طلیان که بعدا بازیکن قرن فوتبال امارات شد، از دست پرورده های این مرد بلندآوازه والیبال ایران است.

ذوقی در گفت و گو با البرز ورزشی اظهار داشت که 43 سال پیش زمانی که در تیم گالاتاسرای ترکیه بازی می کردم به درخواست آقای هوشنگ دیده بان به امارات رفتم و به اتفاق آقای حسن روشن زمینه های والیبال و فوتبال حرفه ای را در این کشور مهیا ساختم. به اعتقاد من باشگاه الوصل بنیانگذار والیبال امارات است.

ذوقی که همواره حامی ایرانیان ورزشکار در آن سوی خلیج فارس است، می گوید: همواره به هر یک از اهالی والیبال ایران که وارد دوبی شده بودند، کمک کردم. اماراتی ها بعد از محمد سلیمانی که مصدوم وارد مسابقات این کشور شد، تمایل زیادی به استخدام ایرانی ها نداشتند اما اکنون شرایط کاملا متفاوت است. اعتقاد دارم که امارات مکان خوبی برای بازیکنان بزرگ نیست. اما مربیان ایرانی می توانند از این بازار کار به خوبی استفاده کنند.

نویسنده: جمشید حمیدی