جمعه سی و یکم فروردین ماه
رئیس هیئت‌ فوتبال جزیره کیش

کمپ بزرگ محصول همکاری عزیزی خادم و سعید محمد است

 پازوکی رئیس هیئت فوتبال جزیره کیش از بهره‌برداری کمپ تیم‌های ملی در تیرماه خبر داد و گفت: با پیگیری عزیزی خادم و سعید محمد جزیره کیش پایگاه فوتبال کشور شده و به تیم‌ ملی برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی به نقل از آنا:  تقریبا ۶ ماه دیگر رقابت‌های جام جهانی به میزبانی قطر برگزار می‌شود. جزیره کیش طبق تفاهم‌نامه سال گذشته فدراسیون فوتبال با شورای‌عالی مناطق آزاد، به عنوان پایگاه فوتبال کشور شناخته شده است. قرار است در این جزیره پنج زمین فوتبال ساخته شود که البته یکی از این پنج زمین، برای اولین بار در کشور به صورت چمن ترکیبی (هیبریدی) است. ضمن آنکه در کنار این زمین ها ساخت دو سالن تمرین و بدنسازی و دو زمین فوتبال ساحلی در دستور کار است.

محمود پازوکی رئیس هیئت‌ فوتبال کیش در مورد آخرین وضعیت ساخت این پنج زمین در جزیره کیش گفت: خوشبختانه عملیات به خوبی در حال انجام است و حتی در ایام عید یا ماه مبارک رمضان این پروژه متوقف نشد و به صورت شبانه‌روزی کار پیگیری می‌شود تا بتوان برای بازی‌های تدارکاتی و اردوهای تیم ملی جهت حضور قدرتمند در جام جهانی آماده بهره‌برداری شود. در حال حاضر کارهای زمین شماره یک و دو به خوبی پیگیری شده و برای اولین بار یکی از زمین‌ها به صورت هیبریدی ساخته شده است.

وی گفت: این پروژه در زمان عزیزی خادم استارت خورد و یکی از اتفاقات ماندگار در این دوره است. او با جلسات متعددی که با سعید محمد دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی داشت، این پروژه را در دستور کار قرار دادند. احداث این پنج زمین و کمپ خوب برای تیم‌های ملی یک اتفاق تاریخی برای فوتبال ایران است و دیگر لازم نیست تیم‌ها برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی به کشورهای دیگر بروند و هزینه‌های زیادی متحمل شوند. عزیزی خادم برای احداث این پروژه تلاش بسیار زیادی کرد و خوشبختانه با همکاری سعید محمد به سرانجام رسید. این پروژه آبروی ایران است و خدا را شکر کارها هم به خوبی در حال پیگیری است. من فکر می‌کنم تا اواخر تیرماه بتوانیم این زمین‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

رئیس هیئت‌ فوتبال جزیره کیش گفت: پیش از این و در دوره عزیزی خادم چندین بار تیم‌های ملی بانوان، فوتسال و تیم ملی در جزیره کیش اردو داشته‌اند. در سال گذشته دو بار تیم ملی فوتبال بانوان و تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال ایران هر کدام یک بار در جزیره کیش اردو زدند که این اتفاق بی‌سابقه بود. زمانی که تیم ملی باید در مرحله مقدماتی جام جهانی در بحرین به مصاف حریفان خود می‌رفت، در همین جزیره کیش، اردو برگزار کرده‌اند و خوشبختانه توانستند به موفقیت هم برسند. جزیره کیش به لحاظ شرایط آب و هوایی با کشور قطر میزبان جام جهانی یکسان است. به لحاظ بعد مسافتی هم جزیره کیش تا قطر ۲۷۰ کیلومتر است که فاصله بسیار نزدیکی دارد. به لحاظ زیرساخت‌های ورزشی و گردشگری هم شرایط جزیره بسیار مناسب است. فاصله بین هتل‌ها و کمپ تیم ملی ۵ تا ۷ دقیقه است و از همه نظر این جزیره برای فوتبال ایران سودمند خواهد بود.

پازوکی اظهار کرد: عزیزی خادم و سعید محمد شبانه‌روز به دنبال احداث این پروژه بودند و خوشبختانه به ثمر هم رسید. احداث کمپ تیم‌های ملی یک اتفاق بزرگ در فوتبال ایران است و با توجه به موقعیت مکانی و آب و هوایی که این جزیره دارد می‌تواند به تیم ملی برای آماده‌سازی و حضور قدرتمند در جام جهانی کمک بسیار زیادی کند.