جمعه دهم فروردین ماه

لیگ فوتبال خوزستان با هزینه بخش خصوصی!

دیدار پایانی لیگ برتربزرگسالان فوتبال خوزستان در شهرستان ماهشهر برگزار شد.

این مسابقه با حضور میرشاد ماجدی سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال به همراه عبدالکاظم طالقانی رئیس هیات فوتبال خوزستان صورت گرفت که توجه اهالی فوتبال خوزستان را به خود جلب کرد. لذا در ورزشگاه محل برگزاری فینال، فرصتی پیش آمد تا گفت وگویی با رئیس هیات فوتبال خوزستان داشته باشیم.

متولی فوتبال خوزستان در مورد چگونگی  برگزاری رقابت های این فصل فوتبال لیگ برتر استان و همچنین دیدار فینال گفت:

با برگزاری بازی فینال رقابت های فوتبال لیگ برتر بزرگسالان استان بین دو تیم پولاد اکسین ایذه و پارسا باغملک، آن هم با حضور شخص اول فدراسیون فوتبال کشورکه نشان از اهمیت و نگاه خاص به فوتبال خوزستان است خوشبختانه هر دو تیم برگزار کننده فینال فوتبالی زیبا و تماشاگر پسند ارائه دادند که از این بابت به هر دو تیم تبریک می گویم. طالقانی سپس  افزود، در مسابقات لیگ برتر بزرگسالان استان ۱۸ تیم در دو‌گروه با انجام ۱۴۹ بازی به رقابت پرداختند که برنامه ریزی برای برگزاری این حجم از مسابقات کاری آسان نیست به خصوص اینکه برای برگزاری این رقابت ها، هیچ گونه هزینه دولتی پرداخت نشده و تمامی هزینه ها توسط تیم های شرکت کننده و بخشی از آن هم توسط هیات فوتبال استان تامین شدکه جا دارد از تمامی مدیران تیم ها، باشگاه ها، عوامل اجرایی،کمیته داوران، هیات های فوتبال شهرستان ها و تمامی افرادی که  به هر نحوی در این بخش هیات فوتبال استان را یاری نمودند تشکر ویژه داشته باشم و امیدواریم از فضای این مسابقات مربیان، بازیکنان و داوران شایسته این استان به فوتبال کشور معرفی شوند. فعلا قهرمان استان در لیگ دسته سوم کشور اما دنبال افزایش سهمیه هستیم.

رئیس هیات فوتبال خوزستان هم چنین گفت هر سال فقط تیم قهرمان به مسابقات لیگ دسته سوم فوتبال کشور معرفی می شد اما با توجه به ظرفیت  پتانسیل موجود فوتبال خوزستان از آقای میرشاد ماجدی سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال درخواست افزایش سهمیه‌ را دادیم که این موضوع باید پیگیری و انشالله سهمیه خوزستان در لیگ سه فوتبال کشور از یک به دو  افزایش یابد.

برگزاری مسابقات کشوری و استانی

متولی فوتبال استان در ادامه سخنان خود گفت: در حال حاضر فوتبال  خوزستان دارای ۷۸ تیم در رقابت های فوتبال کشوراست که از این حیث جزو استان های شاخص فوتبال کشور هستیم و برنامه ریزی برای برگزاری این بازی ها توسط آقای علی پورافشار مسئول مسابقات کشوری و همکاران ایشان در هیات استان انجام می پذیرد. هم چنین درخصوص مسابقات استانی یاد آور می شوم فوتبال خوزستان در فصل فعلی، برگزار کننده دوازده (۱۲ ) لیگ  در رده های مختلف بوده که برگزاری این رقابت ها، فصل پرکار و سختی را رقم زد زیرا مجبور بودیم در سالی که گذشت، دو لیگ را برگزار کنیم. یعنی هم لیگ های فصل گذشته که به دلیل کرونا تعطیل شده بودند و هم لیگ های فصل فعلی را که کار را سخت کرده بود، ضمنا  هیات فوتبال خوزستان با همکاری قابل تقدیر مدارس فوتبال و آکادمی های فعال فوتبال استان موفق شد در رده های زیر ۸ ، ۱۰ ، ۱۱ و۱۲ سال ، با آماری نزدیک به ۲۵۰۰ نوآموز از سراسر استان استعداد یابی کند که  حاصل این کار ارزشمند،کشف استعداد های درخشان و ثبت مشخصات مدارک هویتی نخبگان کشف شده فوتبال در سامانه ای جداگانه به عنوان بانک اطلاعات فوتبال پایه خوزستان  بود که مطمنا در آینده این بانک اطلاعات استعداد های درخشان برای نسل آینده ساز فوتبال خوزستان مفید خواهد بود

برگزاری انتخابات پیش رو هیات فوتبال استان خوزستان:

عبدالکاظم طالقانی در مورد انتخابات آینده ریاست هیات فوتبال خوزستان گفت: مطمنا انتخابات باید به صورت دموکراتیک برگزار و این فرصت به همه افراد واجد شرایط داده شود تا در این انتخابات شرکت نمایند. هیات فوتبال استان بر اساس قوانین وضع شده در اساسنامه، این انتخابات را به نحوه شایسته و با در نظر گرفتن عدالت برگزار می‌نماید. در حال حاضر کاندیداها به همراه نائب رئیس های خود اقدام به ثبت نام نموده و انشالله بعد از انجام مراحل قانونی توسط ارگان های ذیصلاح واعلام رسمی اسامی کاندیداها، تاریخ وروز برگزاری مجمع انتخابات هیات فوتبال استان که به احتمال فراوان نیمه دوم خرداد ماه خواهد بود رسما اعلام می گردد.

گزارش: محمد ابولیان نوروزی