شنبه یکم اردیبهشت ماه
گرگان و میزبانی بسکتبال غرب آسیا؛

نقش آفرینی شهروند افتخاری گرگانی ها

تیم بسکتبال شهرداری گرگان در چهارمین دیدار فینال لیگ برتر باشگاه های کشور 95 بر 88 مقابل ذوب آهن اصفهان به پیروزی رسید تا برای دومین بار جام قهرمانی به شهری برود که مردمش بسکتبال را ورزش ملی قرار دادند.

در این دیدار پری پتی، بازیکن آمریکایی که شهروند افتخاری گرگانی هاست، 49 امتیاز کسب کرد تا به همراه محمد جمشیدی که 31 امتیاز به دست آورده است، ستارگان تیم پیروز باشند.سرمایه گذاری خوب و نگاه حمایتگرانه مسئولان شهری و ورزشی گرگان سبب شد تا این شهر همچنان قطب بزرگ بسکتبال باقی بماند. پری پتی عنصری موثر برای تیم گرگان بوده که به تدریج بازیکنان جوان بومی را هم کنار خود به رشد و ارتقا می رساند. برای ذوب آهن که زمانی یکه تاز بسکتبال ایران بود و با هفت قهرمانی به تعطیلی چندساله رفت، نایب قهرمانی ارزشمند بود. تیمی که بازیکن خارجی نداشت و تا رسیدن به فینال کاری بزرگ انجام داد. جایی که تیم های پرمهره ای چون مهرام و شیمیدور از دور خارج شده بودند، باید به ذوب آهنی ها نمره قبولی بدهند.

عنایت آتشی استاد و پیشکسوت رسانه بسکتبال در این باره به البرز ورزشی می گوید: انتظار داریم که سال آینده لیگ برتر با حداکثر 12 تیم و به صورت رفت و برگشت انجام شود. کیفیت نسبی لیگ باید به یک شرایط حرفه ای کامل برسد. اصفهانی ها حالا با این نایب قهرمانی می توانند مجوز جذب بازیکنان خارجی را هم بگیرند. پیشنهاد می کنم که گرگان میزبانی باشگاه های غرب آسیا و حتی باشگاه های آسیا را بگیرد چون همه امکانات لازمه را در اختیار دارد به ویژه تماشاگرانی که برای بسکتبال سنگ تمام می گذارند.

نویسنده: ج - دوستدار