جمعه سی و یکم فروردین ماه
تفاوت دایی و پروین؛

چرا حجازی دق کرد؟!

علی دايی به قرعه كشی جام جهانی دعوت مي شود و پروين به میهمانی مقامات کشوری می رود...

محبوبيت يعني چه؟ از كجا نشات مي گيرد؟ ريشه در چه بنيان هايي دارد؟ پايداري محبوبيت به چه عواملی بستگي دارد؟ و اساسا محبوبيت چگونه شكل مي گيرد و چرا يك شبه نزد مردم كمرنگ مي شود؟ پاسخ اين سوالات و نظاير آن بسيار ساده اس.

فقط  نگاهي به روند زندگي و فعاليت علي پروين و علی دايی داشته باشيد تا پاسخ آن را دريافت کنید.

گرچه در اين ميان مي توان به رشادت ها و ايثارگري مردان تاريخ ساز عرصه شهادت نيز اشاراتي داشت اما چون بحث ما حول محور ورزش و فوتبال است لذا دراين باره سخن مي گويم.

درباره  ناصر حجازی كه به خاطر ورود سياست به فوتبال دق كرد و چشم از جهان فروبست تا امروز نامی ماندگار بين اهالی فوتبالي و غير فوتبالی  باشد.

امروز علي دايي كه افتخار همه ايرانيان و جهان بشمار مي رود از مردان تاريخ ساز است كه وقتي با وقار به مراسم قرعه كشي جام جهاني (كه ميلياردها بيننده تلويزيوني داشت) دعوت شد به ايراني بودن خود باليديم .

اما در مقابل علي پروين كه چهره واقعي او بر كسي پوشيده نمانده اين روزها صرفا به میهمانی های تشریفاتی و تبلیغاتی دعوت می شود. دعوتي به پاس خوش خدمتي های وی به افرادی که می گویند: هركس ناراضي است از اين مملكت برود.

آری!

دايي براي مردم زلزله زده خانه و كاشانه می سازد، پروين تهديد به خروج از ايران می كند.

پروين در مصلي تهران دست احمدي نژاد رابه نشانه حمايت در انتخابات بالا مي برد و سپس در مراسم تحليف اقاي روحاني شركت ميكند و اكنون هم درافطاري آقای رييسی رخ می نمايد!

اما در مقابل دايي نه تنها با سياست كار ندارد بلكه بعنوان يك شخصيت ورزشي و با صيانت از اين وجهه باافتخار مي گويد؛ من با انكه نياز مالي ندارم اما قادر نيستم به تنهايي همه مشكلات مردم ايران را حل كنم.

او معتقد است حق و شان مردم ايران افزون است اما در مقابل علي پروين!

راستي، برنج كيلويي چند؟

 شان نزول محبوبيت از اين نكات سرچشمه مي گيرد.

  نویسنده: مجيد سعيدی