جمعه دهم فروردین ماه
قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس اعلام کرد:

منعی برای کمک به فوتبال وجود ندارد

برای نخستین بار مجلس شورای اسلامی ردیف بودجه ای را برای کمک به تیم ملی به منظور حضور شایسته در جام جهانی مصوب کرده است.

البته همیشه و در ادوار مختلف کمک های مالی به تیم ملی می شده اما این کمک ها در قالب درخواست های متعدد فدراسیون فوتبال صورت می گرفته اما اینبار مجلس شورای اسلامی ردیف بودجه ای برای کمک به تیم ملی مصوب کرده است و با این بدعت گذاری پیش بینی می شود در آینده هم شاهد تکرار این اتفاق باشیم.

قاضی زاده هاشمی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که همیشه یک پای بحث رخدادهای فوتبالی از جمله پرونده مارک ویلموتس بوده در این باره می گوید: او در مورد بحث حمایتی از تیم ملی فوتبال ایران در آستانه جام جهانی گفت: اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان ویژه فدراسیون فوتبال در نظر گرفته شده که جداول اعتبارات هفته گذشته بطور رسمی به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد که لازم است پیگیری شود. البته فدراسیون هم باید پیگیر باشد تا این اعتبار سریع‌تر تخصیص پیدا کند. امیدواریم عزم دولت و سازمان برنامه بر تسریع تخصیص این اعتبارات باشد، منابع مالی آن هم وجود دارد که دولت می‌تواند تخصیص بدهد تا برای آماده‌سازی تیم ملی هزینه شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا دولت برای کمک به تیم ملی منع قانونی ندارد؟ گفت: هیچ منع قانونی برای تامین بودجه برای فدراسیون فوتبال به صورت مستقیم وجود ندارد و این زمینه امسال پیش بینی شده، ما سال گذشته چنین بودجه‌ای به شکل خاص نداشتیم

رضا صادق زاده.