سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه

تیمی سطح بالا در آسیا بدون ذخیره‌های قوی

یک شبکه تلویزیونی معتبر به بررسی وضعیت‌ تیم ملی فوتبال ایران و شانس شاگردان دراگان اسکوچیچ برای فتح جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری البرز به نقل از سایت شبکه تلویزیونی «ESPN» به بهانه 200 روز مانده به آغاز مسابقات جام جهانی 2022 قطر، رده‌بندی تیم‌های راه یافته به بیست‌ودومین دوره این رقابت‌ها را با توجه به متغیرهای ذهنی و عینی خاص انجام داده است که نشان می‌دهد کدام تیم‌ها شانس بیشتری برای قهرمانی در قطر دارند. هرچه تیم‌ها در رده‌های پایین‌تر قرار می‌گیرند شانس کمتری برای کسب جام دارند.

در این رده‌بندی که تیم‌ها در چند بخش امتیازهایی از یک تا 10 گرفته‌اند و مجموع امتیازها جایگاه آنها را مشخص کرده، برزیل با 71 امتیاز در رده اول و بخت اول قهرمانی در جام جهانی 2022 قطر است. تیم‌های فرانسه (70 امتیاز)، آرژانتین (69 امتیاز)، انگلیس (68 امتیاز- همگروه ایران)، آلمان (65 امتیاز)، اسپانیا (62 امتیاز)، هلند (62 امتیاز)، پرتغال (59 امتیاز)، بلژیک (56 امتیاز) و اروگوئه (56 امتیاز) در رده‌های بعدی قرار دارند.

در این رده‌بندی آمریکا دیگر همگروه ایران با 49 امتیاز جایگاه چهاردهم را به خود اختصاص داده و ایران با 38 امتیاز در رده بیست‌وششم و پشت‌سر ژاپن 38 امتیازی ایستاده است. عربستان هم با 28 امتیاز در رده آخر این رده‌بندی قرار دارد.