جمعه دهم فروردین ماه

آقای دکتر ابطحی، این مراسم در شان ملاقاسمی نبود

حسین ملاقاسمی در غربت از دنیا رفت و مراسم او در وطن هم غریبانه برگزار شد.

صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان در حالی برای حسین ملا قاسمی مراسم یادبود برگزار کرد که استقبال چندانی از این مراسم به عمل نیامد. این نهاد که وظیفه حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان را دارد نه تنها نتوانسته به وظیفه اش عمل کند بلکه برخی اقدامات نمایشی آن هرگز برای جامعه ورزش راضی کننده نبوده است.

 از میزان محبوبیت و کارآیی این مجموعه همین بس که وقتی برای چهره شاخصی چون حسین ملاقاسمی  مراسم برگزار می کند جامعه ورزش وگوش شکسته ها به هیچ وجه از آن استقبال نمی کنند. گویا مسئول غیر ورزشی صندوق پس از گذشت چند سال هنوز اطلاع ندارد مشکل کجاست و چرا مجموعه تحت نظر ایشان نتوانسته با جامعه ورزش و حتی رسانه ها ارتباط منطقی برقرار کند.  این ضعف ارتباط تا حدی است که  برای یادبود یکی از بزرگان کشتی حتی مسئولین فدراسیون کشتی و کمیته پیشکسوتان شرکت نمی کنند. در نتیجه مراسم یادبود مردی که بیش از ۷۰ سال کنار این ورزش بوده به شکل بسیار ضعیف و با حداقل افراد برگزار می شود. این مسئله دو دلیل بیشتر ندارد اول اینکه یا دست اندرکاران فدراسیون کشتی اصلا تو باغ نیستند و سر رشته کار از دست شان در رفته، دوم اینکه حنای مسئولین صندوق حمایت در میان جامعه ورزش و گوش شکسته ها رنگی ندارد. گویا مسئولین صندوق شرح وظایف خود را فراموش کرده اند که باید در درجه اول از پیشکسوتان و قهرمانان حمایت کنند نه اینکه پس از درگذشت آن ها متصدی برگزاری مراسم ختم شوند. همین الان قهرمانانی چون پرویز امدادی، محمد بزم آور، احمد رضایی و بسیاری چون آنان نیاز به پشتیبانی این صندوق دارند اما متاسفانه صندوق حمایت به جای رسیدگی به امور پیشکسوتان و رفع مشکلات آنان مراسم های دور همی و گزینشی برگزار و به جای پیشکسوتان و قهرمانان هزینه ها صرف چنین مراسمی می شود..

باعث تعجب است که حتی مسئولین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم در مراسمی که برای شادروان ملاقاسمی برگزار شد شرکت نکردند.

ابراهیم جوادی قهرمان جهان و المپیک و یکی از نوابغ کشتی جهان و ایران که خود را از کرج به تهران رسانده و در مراسم درگذشت حسین ملاقاسمی شرکت کرده بود در همین رابطه به البرز ورزشی گفت: واقعا جای تاسف است در مراسم یادبود کسی که یک عمر برای کشتی زحمت کشیده بود ۴۰- ۵۰ نفر بیشتر شرکت نکرده بودند. این ایراد در درجه اول به فدراسیون کشتی، کمیته پیشکسوتان و سپس به مسئولین ورزش وارد است که آنها باید برای این منظور و برگزاری مراسم پیشقدم می شدند تا چنین غریبانه برگزار نشود.

 وی افزود: ملاقاسمی فرد ناشناخته ای نبود. کسی که زمانی مسئولیت سرمربیگری تیم ملی و روزگاری عضویت شورای فنی فدراسیون را یدک می کشید. از همه مهمتر، وی یکی از معدود بازماندگان تیمی بود که جهان پهلوان تختی و جمعی از بزرگان دیگر در آن عضویت داشتند.همه ما که در مراسم شرکت کرده بودیم حسرت خوردیم که آخر و عاقبت قهرمانان و پیشکسوتان چنین خواهد شد. از وزیر ورزش که خود متعلق به این خانواده است انتظار می رود تا نظارت بیشتری بر امور ورزش داشته باشد. معلوم نیست صندوق حمایت با هماهنگی وزارت ورزش چنین مراسمی را برگزار کرده بود یا راسا اقدام کرد در هر صورت این مراسم در شان زنده یاد ملاقاسمی نبود. باعث تاسف است که در ورزش شاهد چنین کم لطفی ها نسبت به بزرگان ورزش باشیم.

جوادی اضافه کرد: به نظر من اینگونه مراسم یا نباید برگزار شود و اگر قرار است برگزار کنند بهتر است در حد نام افراد باشد. همه ما که در مراسم شرکت کرده بودیم متاسف شدیم.

گزارش: احمد دباغ