شنبه یکم اردیبهشت ماه
مسابقات والیبال پیشکسوتان جهان در مارماریس؛

کاظمی: باید زودتر به فکر می افتادیم

مربی ایرانی شاغل در بوندسلیگا اعتقاد دارد باید خیلی زودتر به فکر تربیت جانشینان ملی پوشان می بودیم. سال ها طول کشید تا میثم صالحی را به میدان آوردیم و امروز که او مصدوم شد نگران ذخیره های پست دریافت قدرتی هستیم.

پرویز کاظمی که در مسابقات پیشکسوتان مارماریس ترکیه حضور دارد و از قضا از آمادگی مطلوبی هم بهره می برد می افزاید: من از بیست سال پیش به مربیان ایرانی اعتقاد داشته ام ولی مربیانی که منتظر نماندند فدراسیون آنها را به کلاس های ارتقا بفرستد مربیان موظف هستند بخشی از در آمد خود را صرف دانش اندوزی کنند و به روز باشند.

مربی باشگاه ایرانیان مونیخ می گوید: ما اگر درست عمل می کردیم باید طی این همه دوران حداقل در یک المپیک یا قهرمانی جهان روی سکو می رفتیم اما زمان زیادی را از دست داده ایم که  برای جبران باز هم زمان می خواهد. قهرمانی در آسیا نباید هدف باشد. زمان ما ژاپن  قهرمان المپیک بود، اما امروز برای فوتبال سرمایه گذاری می کنند؛ پس ارتباطات و نگاه والیبال باید فراتر از آسیا باشد.

کاظمی اضافه می کند: چه منطقی دارد که باشگاه های ما برای قهرمانی آسیا این همه هزینه می کنند؟ آوردن انگاپت برای کوتاه مدت هیچ سود نخواهد داشت حتی قهرمانی در باشگاه های جهان هم ارزش گذشته خود را از دست داد.  آوردن ستارگان باید برای قوام لیگ ایران و طول سال باشد.

گفت و گو: حمشید  حمیدی