پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه

استمرار دقیق کلید موفقیت والیبال

لیگ ترکیه در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته، طوری که پای بازیکنان بزرگی به این لیگ را باز کرده و همیشه مقصد بازیکنان با کیفیت دنیا است.

امسال تیم هالک ‌بانک که یکی از باشگاه‌های حرفه‌ای این کشور به حساب می‌آید با شروع عالی خود توانست ۲۲ هفته بدون باخت در صدر جدول حکومت کند و در کاپ اروپا بدون باخت نیز تا مرحله‌ فینال رفت در فینال تنها با باخت در ست طلایی جام را از دست داد.

زراعت‌بانک دیگر تیم آنکارا قهرمان سال پیش پس از برکناری مربی ایتالیایی خود به دستیار بومی خود Müstafa kavaz اعتماد کرد و ادامه راه را با همین سرمایه دست پرورده خود ادامه داد!

مربی ۳۹ ساله که در دوران بازیگری خود با پیراهن زراعت از دنیای والیبال خداحافظی کرده بود مربیگری خود را از تیم پایه ( تیم دوم) زراعت بانک شروع کرد و از سال ۲۰۱۷ به عنوان دستیار میلونسکی در کنار تیم اصلی شروع به کار کرد. و  ۴ سال به عنوان دستیار در کنار افرادی مانند میلونسکی، مِدی و سانتیلی به عنوان کمک مربی تجربه کسب کرده بود پس از برکناری سانتیلی باشگاه وی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد، و امروز مصطفی کاواز جواب این توانست در نیمه نهایی تنها با واگذاری ۲ ست مقتدرانه قهرمان لیگ ترکیه شود، و جواب این اعتماد را اینگونه پس داد.

قهرمانی با طعم شایستگی!

دو تیم موفق زراعت و هالک‌بانک هر دو از یک استراتژی مشابه استفاده کردند!

کادر فنی فعلی خود حاصل سرمایه‌گذاری چندین ساله‌ای است که به مربی جوان کرده‌اند، این مربیان سال‌ها دستیار مربیان بزرگی بودند و سپس این باشگاه‌های بودن که از محصول خود برداشت کنند! و امسال با نتایجی که این دو تیم کسب کردند به یقین می‌توان به عنوان یک پروژه موفق نام برد!

هم نتیجه دلخواه را کسب کردند و هم دو سرمربی جوان و دو کادرفنی توانمند را به دنیای والیبال معرفی کردند!

ما برای رشد نیازمند داشتن الگو و نقشه راه هستیم و این الگوها چندان هم از ما دور نیستند کافی است با چشمانی باز به اطراف‌مان نگاهی بیندازیم.

نویسنده: کیارش ملکی، مربی والیبال