جمعه دهم فروردین ماه

پست ها و آدم های رویین تن

شاهمیری نخستین ایرانی است که به عنوان ناظر داوری در مسابقات جهانی والیبال حضور خواهد داشت. او سال گذشته به عنوان ناظر داوری در مسابقات قهرمانی مردان آسیا در ژاپن حضور داشت و ماه جاری در قزاقستان مسئول کمیته داوری مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا بود. او همچنین ریاست کمیته داوری مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا را که هفته آینده به میزبانی تهران برگزار می‌شود، برعهده دارد.

شاهمیری برای رسیدن به این مرتبت خود نیز تلاش های تحسین برانگیز داشت و پا به پای والیبال ملی ایران پله های ترقی را یکی یکی پیمود. امروز ضمن ارج نهادن به این کوشش ها  اعتقاد داریم در تحکیم موقعیت افشین، علیرضا غریب داوران رو به رشد والیبال ایران حق و حقوق سایر داوران نیز رعایت شود و کمک کنیم قاضیان ما در محیطی سرشار از شایسته سالاری  ارتقا پیدا کنند. یکی از آفت های داوری والیبال حسادت های بی‌دلیل بوده است وگرنه امیدوار حامی، کاوه سرحدی و منوچهر پورحسن در نیمه راه صعود به درجات عالی متوقف نمی شدند، محیط داوری ایران نیازمند پالایش نگاه هاست!

جا دارد به موقعیت های کم نظیر مسعود یزدان پناه هم در امور مرتبط با دنیای داوری بین المللی نیز اشاره کنیم که می تواند مایه مباهات باشد و امیدواریم که شاهمیری و یزدان پناه و سایرین فراموش نکنند مرهون والیبال ملی ما هستند و همواره و همه جا شأن و منزلت بین المللی ایرانیان را حفظ کنند وگرنه این سمت ها هرگز ماندنی و جاودانه نخواهد ماند.

دیروز استاد زنده یاد نعمتی و سعید خان درخشنده و امروز امیر طلوع کیان با سنگ اندازی و صندلی از زیر پای همگان کشیدن رویین تن نخواهیم ماند.

نویسنده: جمشید حمیدی