پنجشنبه نهم فروردین ماه
ساده، زیبا و سرشار از دوستی؛

ایرانیان فاتح والیبال تورنمنت مستر کاپ مارماریس

دیدار پایانی والیبال بین المللی پیشکسوتان در شهر ساحلی و زیبای مارماریس با سادگی هرچه تمام‌تر به پایان رسید. مسابقاتی که نشان داد می شود بدون خرج و برج و زرق و برق شور رقابت را با هیجان اجتماعی در هم آمیخت و رونقی به ورزش داد. از ریخت و پاش هایی که به طور معمول در مسابقات خودمان مشاهده می کنیم در مارماریس خبری نبود ولی تا چشم کار می کرد انگیزه و همبستگی بود که خواهیم نوشت.

اما رقابت های سنین بالای ۵۵سال با فینال کاملا ایرانی پایان یافت و تیم والیبال الف ایران با بهره گیری سعید حجازیان، اصغر نائینی ( کاپیتان )، اکبرنائینی، محمدشیرازی، داریوش جلال، بابک ساری اصلانی، مسعود نظار باقر اکبریان، حسین حاج مهدیقلی موفق شد دو بر صفر تیم ایران ب متشکل از جهانگیر ترابپور ( کاپیتان)، احمد شهریاری، مهدی مقدم منش، مهدی غلامرضایی، آرش حاجی کاظمی، مهرداد فیضی، حمید کاشانی، فرهاد متقی را شکست دهد و مقام قهرمانی را به چنگ آورد. مربی تیم الف ایران برعهده حسین حسینی بود و جاوید نجفی بازیکن پیشین تیم ملی که در لوکزامبورگ سکونت دارد کوچینگ تیم ایران ب را در اختیار داشت. در این جدال  تیم ایران الف با نمایش برادران نایینی و تکنیک های منحصر به فرد سعید حجاریان و دریافت های بی نقص داریوش جلال و البته پاس و آبشار محمد شیرازی و بابک ساری اصلا تعیین کننده بود و سبب شد تیم ایران الف جام قهرمانی را بالای سر ببرد را کسب کرد.

 

قدرت نمایی تیم بابلسر

مسابقات رده سنی ۳۵تا ۴۵سال با قدرت نمایی تیم اعزامی بابلسر همراه شد.  تیم بابلسر در میان ۹تیم شرکت کننده موفق شد در فینال تیم بسیار قوی ترکیه را که از یک بازیکن روسی سود می برد با شکست آشنا سازد و مقام اول را تصاحب کند.

تیم بابلسر متشکل از محمود بابا جانی، ساجد سلیمانیان(پاسور) صمد ضیا بخش، مهران خواجه کلایی (برادر مونا خواجه کلایی بازیکن تیم ملی بانوان)،  قاسمی، رمضان آقاجانی، اصغر حسن نژاد، داوود سلیمانی، پرویز جایزه بهترین بازیکن مسابقات هم به محمد کریمیان اهدا شد که انصافا ستاره مسابقات بود، جلال اشرفی بازیکن پیشین تیم منتخب تهران و امیدهای ایران نیز تنها یار غیرشمالی تیم بود .  مربیگری تیم را سعید حجازیان، بازیکن اسبق تیم ملی برعهده داشت.

اما در مسابقات بالای ۶۰سال با وجود برخی تحرکات میزبانان برای ربودن جام قهرمانی بازهم ایران اول شد.

مسابقات والیبال پیشکسوتان بالای شصت سال با شرکت تیم های مطرح وقدیمی آنتالیا، استانبول و تیم منتخب ترکیه و تیم ایران بسیار جالب بود.

تیم ایران دراین دوره با سه پیروزی تیم موفق شد مقام اول را در تصاحب کند.

بازیکنان تیم سنین بالای ۶۰ سال ایران ( قهرمان): پرویز کاظمی ( کاپیتان )، علی موذن (بهترین پاسور مسابقات انتخاب شد) عباد نبی زاده، سیدمهدی کاظمی، سیف الله ترابی، جواد امینیان، محمدرضا مسکاریان، بهرام داداشی، حمید محمدپور بودند. سرمربیگری تیم را امیر حیدری مربی و بازیکن سابق تیم ملی برعهده داشت و حاج احمد شوشتری نیز سرپرست تیم بود جالب اینکه محمدرضا مسکاریان از ارومیه هم بازیکن بود و هم اسپانسر بخشی از تیم های اعزامی، قرار بود دیداری بین منتخب ترکیه و پیشکسوتان کشور ما بر گزار شود که تا این لحظه قطعیت نیافت ولی نفس کار یعنی برگزاری مسابقات در چند رده سنی آقایان و بانوان به طور همزمان شایسته تایید است در پایان رقابت‌ها یکی از مسئولان والیبال شهر دنیز لی از تیم های ایران دعوت کرد تا در تورنمنتی که در آنکارا انجام خواهد شد با دعوت رسمی فدراسیون والیبال ترکیه حضور پیدا کنند؛ حسین حسینی و بهرام داداشی که سرپرستی گروه را برعهده دارند به طور موکد تاکید کرده اند که بازیکنان اعزامی تحت عنوان خانه والیبال بوده و تیم ملی را فقط فدراسیون اعزام خواهد کرد. نکته تکمیلی اینکه پرویز کاظمی مربی ایرانی تیم باشگاه بوستان مونیخ با مساعدت مهندس مهدوی بنیانگذار تنها باشگاه ایرانی در اروپا به مارماریس سفرکرده و فراوان از حسن نظر این شخصیت گفته است و نیز جاوید نجفی که بدون ادعا و ادا آمد و با هزینه شخصی در خدمت گروه بود و همچنین مسعود نظار پیشکسوت والیبال از آلمان به مارماریس سفر کرد و عصای دست کادر سرپرستی بود.

 

تقدیر از امیر حیدری

پرویز کاظمی بازیکن پیشین تیم ملی که از مونیخ به مارماریس آمده بود با اهدای هدیه از پیشکسوت خوشنام والیبال استاد امیر حیدری تقدیر به عمل آورد چه به جا و ستودنی بود این رسم زیبای ایرانیان که متاسفانه در داخل رنگ باخته به نظر می رسد؛ پرویز کاظمی در ضمن بهترین آبشارزن جام بین المللی پیشکسوتان معرفی شد.

 

گزارش: جمشید حمیدی