جمعه دهم فروردین ماه
مربی ایرانی پاسورها در اشتوتگارت؛

نظار: آلمان، ایران را با والیبال می شناسد

پیشکسوت ایرانی مقیم در آلمان با تمجید آزمون موقعیت جهانی والیبال کشورمان می گوید: در دیار ژرمن ها همه معروف را می شناسند در صورتی که  در گذشته اینگونه نبود.

مسعود نظار که پیشتر سرعتی زن تیم والیبال پیکان و تیم ب ملی بود مدتی در تیم باشتوتگارت در لیگ یک بوندس لیگا بازی کرد و این به اتفاق پرویز کاظمی و جاوید نجفی از آلمان به مارماریس ترکیه آمدند تا یار و یاور گروه اعزامی به تورنمنت بین المللی مارماریس باشند. عضو تیم  ۵۵ساله های ایران نیز با بیان جملات فوق می افزاید: به دیدار با یاران قدیم به تر کیه آمدیم تا به بهانه مسابقه دیدارها تازه شود و با یاد وطن عزیز با هموطنانمان ایامی خوش داشته باشیم. هرگز فراموش نکرده و نخواهیم کرد که ریشه و اصالت ما ایران است.  

نظار با اشاره به اینکه پسرش عضو تیم جوانان شهر اشتوتگارت است اظهار داشت: شرایطی را فراهم آورده ام تا آقای اصغر نایینی پاسور سابق تیم ملی را برای اشتغال در امر آموزش به اشتوتگارت استخدام کنیم. وقتی در داخل ایران از مربیان و پیشکسوتان به هنگام استفاده نشود باید در هر منطقه ای که امکان پذیر باشد از تجربیات و دانش آنها بهره برد. ورزش زبان تفاهم بین المللی است.

نظار با تاکید بر این مسأله که مسابقات پیشکسوتان جنبه های ورزشی صرف ندارد، اظهار داشت: ما در جای دنیا که باشد از تیم های ایرانی حمایت خواهیم کرد  چرا که با این انگیزه  ملی پوشان پیشین والیبال از گوشه نشینی خارج خواهند شد. چقدر خوب می شود که فدراسیون والیبال به این نکات اهمیت بدهد. می دانم که برای همه نمی شود شغل ایجاد کرد ولی اینگونه همایش ها و دورهمی ها نوعی خدمت به نسل پرافتخار گذشته خواهد بود.

گفت و گو: جمشید حمیدی