جمعه دهم فروردین ماه

یک فصل و چندین آیین نامه

قصد ورود به مناقشه قرمز و آبی نداریم و راسخ به ایجاد و حفظ آرامش هستیم، با این اوصاف حرمت مسجد را چه کسی باید نگه دارد؟  در این هیاهوی لیگ، چه کسی باید متولی آرامش باشد؟

در جایی که قرمز و آبی برای قهرمان حتی یک امتیاز را در هوا شکار می کنند، چرا باید متولی لیگ که همان جناب سهیل خان مهدی باشد ناگهان در وسط میدان ظاهر شده و صحبت از نهایی شدن آیین نامه جدید را پیش بکشد؟ باور کنید با پیش کشیدن این نوع حرفها بهترین وپاک ترین وسالم ترین فرد، حتی اگر در باغ فوتبال هم نباشد به شک و تردید خواهد افتاد. مگر برای یک فصل فوتبال به چند نوع آیین نامه نیاز است؟ مگر برای یک فصل فوتبال که لحظه به لحظه ان قطع و وصل می شود چند جور آیین نامه را باید نوشت و تدوین کرد وبه اجرا گذاشت؟ چرا باید یک مقام مسئول هرد قیقه سخنی را جاری سازد که برداشت دیگران منفی و از طرفداری باشد؟ آیا اینگونه سخن گفتن  همان تعریف اتوبان یکطرفه را ندارد؟

آقایان  پشت میزنشین  سازمان لیگ هر سخنی  تعریفی دارد باید. همه را به یک چشم دید، باور داشته باشید که سخن نگفتن بهتر از حرف زدن بی پایه و اساس است. قانون  یا همان آیین نامه گل شماری یکبار نوشته می شود و یکبار هم اجرا می شود، اگر هر روز با چشم و ابروی آن بازی شود دیگر نام آن آئین نامه  یا قانون نیست. قانون و آیین نامه نباید براساس جدول بازی ها نقش ایفا کند، درغیر این صورت سازمان عریض و طویل لیگ که خود را حامی همه تیم ها می داند از چشم خواهد افتاد. آیین نامه ای  که برای دلخوشی کسی تدوین شود، دیکته ای بیش نیست.

نویسنده: اکبر عزیزی