پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه

رجبی: باشگاه از شرافت خود خرج می کند

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: کمک ده میلیاردی فدراسیون تنها یکی از پرداختی‌های غیرمعمول به پرسپولیس است که اصلا فکر نمی‌کردند رسانه‌ای شود.

رضا رجبی پیشکسوت باشگاه استقلال و تاج در گفت‌وگوی با استقلال نیوز در خصوص تساوی آبی‌پوشان مقابل سپاهان، دیدار مقابل شهرخودرو، حواشی به وجود آمده پیرامون سرمربیان پیکان و ذوب‌آهن و شائبه دوستی آن‌ها با یحیی گل محمدی و.. صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید.

*استقلال از بازی با سپاهان به یک امتیاز رضایت داد. در خصوص این بازی چه صحبتی دارید؟

    مقابل سپاهان، استقلال باید شبیه دیدارهای قبلی بازی را مدیریت می‌کرد تا با همان یک گل از زمین خارج شود.     متاسفانه در صحنه پنالتی و در نهایت گلی که استقلال ‌خورد، ۹ بازیکن برای زدن ضربه کرنر به زمین سپاهان رفته بودند تا گل دوم را بزنند اما با یک اشتباه توپ از دست رفت و با یک ضدحمله گل مساوی را خوردیم درست است که مساوی با سپاهان در اصفهان نتیجه قابل قبولی است اما می‌توانستیم از این ‌بازی برنده بیرون بیاییم.

*بازی با شهر خودرو را چطور ارزیابی می‌کنید؟

    بازی بسیار سختی خواهد بود. چون آن‌ها دارند تلاش می‌کنند که سقوط نکنند و در هفته‌های اخیر تیم‌شان هم مقداری شکل بهتری گرفته است.    قبلا هم گفتم استقلال باید در خط حمله موقعیت بیشتری ایجاد کند. من از مساوی‌های احتمالی در بازی‌های آینده می‌ترسم. استقلال باید برای گل زدن به زمین مسابقه بیاید و از گل خوردن نترسد‌.

* پیروزی مقابل شهر خودرو را که دور از دسترس نمی‌بینید؟

    خیر. پیروزی مقابل شهر خودرو نباید هم برای استقلال دور از دسترس باشد.

    اگر بنا باشد شهرخودرو را نبریم چطور ادعای قهرمانی داشته باشیم؟

* چرا مربیان استقلالی مقابل استقلال با تمام وجود ظاهر می‌شوند اما مربیان پرسپولیسی مقابل تیم سابق خود اینگونه نیستند؟

    این شرافت مربیان استقلالی را نشان می‌دهد همانطور که استقلال یک باشگاه شرافتمند است.    وقتی می‌بینم یک مربی یا بازیکن سابق استقلال مقابل این تیم با جان و دل می‌ایستد و از شرافت خود خرج می‌کند بسیار لذت می‌برم و این کار از نظر من ارزشمند است.

* در فضای مجازی دیدم که طرفداران ذوب آهن گفته بودند چرا به ورزشگاه برویم وقتی تارتار به تیم سابقش راه می‌دهد!

    اصلا یک سوال دارم. پس چرا آقای تارتار هر سال تیم دارد؟ چرا همین هواداران ذوب‌آهن وقتی فکر می‌کنند که او دارد به آن‌ها خیانت می‌کند جلوی او نمی‌ایستند و از آمدن او به تیم‌شان جلوگیری نمی‌کنند؟     سه نفر در یک شرکت تحت عنوان ایجنت دارند فوتبال ایران را می‌چرخانند و هر سال تیم می‌بندند و بازیکنان و مربیان را بین تیم‌ها پخش می‌کنند و بسیاری از مربیان با دانش خانه نشین شده‌اند.     نمی‌دانم چرا ارگان‌های نظارتی به این ماجرا ورود نمی‌کنند؟

* سرمربی پیکان هم بعد از آن بازی ضعیف مقابل پرسپولیس هجمه‌های زیادی را متوجه خود دید.

    خدا نکند انگی به پیشانی کسی بخورد که پاک کردنش خیلی سخت است که متاسفانه بر پیشانی حسینی و تارتار خورده پاک‌ کردن این انگ بسیار سخت است.     یک روز امیرحسین صادقی از این‌ها می‌گویید. یک روز فرزاد حاتمی علیه آن‌ها مصاحبه‌ می‌کند و حتما یک چیزهایی بوده که این مسائل عنوان می‌شود.     اما من کاری به اینکه این‌ها چه می‌کنند، ندارم. استقلال باید حواسش به بازی‌های خودش باشد، کاری به حواشی نداشته باشد و فقط برای برد به زمین مسابقه بیاید. در حال حاضر قهرمانی دست خود ما است و امیدوارم در پایان آن را بدست بیاوریم.

* کمک ده میلیاردی فدراسیون فوتبال به باشگاه پیروزی(پرسپولیس) هم سر و صدای زیادی به پا کرد. همینطور عدم اعمال قانون در پرونده شکایت شهرخودرو هم اعتراض فوتبالدوستان را در پی داشت.

    آنقدر مسائل مالی در فدراسیون بی در و پیکر است که اصلا جای تعجب ندارد. از دولت و وزارت ورزش برای کمک‌ به باشگاه پرسپولیس به فدراسیون فوتبال فشار می‌آورند و قطعا این تنها یکی از پرداختی‌های غیرمعمول به این تیم است که اصلا فکر نمی‌کردند رسانه‌ای شود.     وقتی رئیس جمهور برای تخلف قرارداد با طارمی به ترکیه سفر می‌کند، این پول‌ها که چیز مهمی نیست! در فوتبال ایران بی‌قانون بیداد می‌کند. در پرونده شهرخودرو هم فشارهای بیرونی دلیل عدم اجرای قانون است.