شنبه یکم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

شور و هیجان را به ورزش برگردانید

دوپهلو صحبت کردن افراد مسئول ورزشی تازگی ها دستاویزی برای سَمبَل کردن مسایل شده تا از این طریق هم بتوانند جایگاه و اعتبار خود را حفظ کنند و هم پاسخگو بودن خود را به همه نشان دهند.

همدلی و همزبانی در جوامع ورزشی رنگ و بوی خود را از دست داده و هرکس ساز خودش را می زند؛ به طوری که اگر به سودش نباشد، ناگهان رفتار و گفتارشان رنگ می بازد.

روشی که برای حل مسایل ورزشی اتخاذ می شود بیشتر رفع تکلیف مسئولیت هاست تا به جای اینکه با درایت، ریزبینی و کمی دوراندیشی حل و فصل شود.

با برنامه ریزی راهبردی می توان ورزش به گل نشسته کشور را به سمت ورزش قهرمانی سوق داد در حالی که چاشنی آن شور و هیجان ملی باشد. آنچه که اخیرا ورزش ما با آن دست و پنجه نرم می کند، تلاش های یک سویه ورزشکاران یا افراد مسئولی است که در آن کار تیمی و گروهی دیده نمی شود و سود و منفعت فردی در آن دخیل است.

رشته های ورزشی ما نیاز به افراد دلسوز و متعهد دارد. الگوپردازی، طراحی و ساخت اماکن ورزشی با توجه به مقتضيات فرهنگي، اجتماعي و اقليمي و ايجاد شرايط لازم اخذ و ميزباني رويدادهای ورزشی موثر بين المللی  در داخل کشور برای به حداقل رساندن ضعف ها و دوری از تهديدها با چاشنی قهرمانی می توان ضعف ها را به فرصت تبدیل کرد تا جوش و خروش ورزش مملکت دوباره جان بگیرد.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی