جمعه دهم فروردین ماه
المپیک تابستانی ۲۰۲۱ ناشنوایان - برزیل؛

 کشتی گیران ایرانی فینالیست شدند

پنج فرنگی کار ناشنوای ایران به فینال بازی های المپیک ۲۰۲۱ برزیل صعود کردند.

نخستین روز مسابقات کشتی فرنگی بازی های المپیک ناشنوایان در برزیل آغاز شد که در پایان رقابت های روز نخست پنج کشتی گیر به فینال راه یافتند و سه کشتی گیر ایران هم برای کسب مدال برنز در جدول شانس مجدد مسابقه می دهند.

صادق ابوالوفایی در وزن ۵۵ کیلوگرم :

در دور نخست حریف هندوستان را ۶ بر یک برد، در دور بعد با نتیجه هشت بر یک فرنگی کار قرقیزستان را شکست داد و راهی فینال شد.

مهدی بخشی در وزن ۶۰ کیلوگرم:

دور نخست ۹ بر صفر حریف قزاقستانی خود را برد و در دور دوم با پیروزی مقابل حریفی از ارمنستان راهی فینال شد.

علی کریمی در وزن ۶۷ کیلوگرم :

 در دور نخست استراحت داشت و در دور دوم حریف ونزوئلایی را با نتیجه هشت بر صفر و ضربه فنی مغلوب کرد. او در دور سوم با نتیجه ۹ بر صفر مقابل کشتی گیری از ارمنستان به برتری رسید و راهی فینال شد.

ابوذر ربیعی زاده در وزن ۸۷ کیلوگرم :

رور اول پنج بر یک حریف آمریکایی خود را شکست داد و در دور دوم با نتیجه هشت بر صفر فرنگی کار ونزوئلا را مغلوب کرد و راهی فینال شد.

اکبر صابری کشتی گیر وزن ۹۷ کیلوگرم :

دور نخست با ضربه فنی کشتی گیر اوکراین را شکست داد و در ادامه با نتیجه ۹ بر یک کشتی گیر ترکیه ای را برد و به فینال مسابقات رسید.

رضا اسماعیلی در وزن ۷۷ کیلوگرم :

مقابل حریفی از لیتوانی با نتیجه ۶ بر ۲ باخت و راهی جدول شانس مجدد شد ، اسماعیلی در دومین روز مسابقات کشتی فرنگی برای کسب مدال برنز رقابت خواهد کرد.

شیرزاد مهکی در وزن ۸۲ کیلوگرم :

 دور اول ھندوستان رو با نتیجه ۹بر یک شکست داد.

دور دوم کشتی گیر آمریکا را با ضربہ فنی از پیش رو برداشت ، در مرحلہ نیمہ نھایی با نتیجہ ۵ بر ۲ کشتی را بہ ترکیه واگذار کرد و فردا برای مدال برنز مبارزہ خواھد کرد.

محمد محبوبی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم :

با استراحت در دور نخست، دور دوم مقابل کشتی گیری از قزاقستان ۶ بر پنج باخت و برای کسب مدال برنز رقابت های خود را در جدول شانس مجدد پیگیری می کند.

رقابت های رده بندی و فینال مسابقات امروز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت برگزار می شود.