جمعه دهم فروردین ماه
در صورت حضور احتمالی عزیزی خادم؛

جایگزینی با عزل پنج عضو فدراسیون فوتبال

دهم خرداد مجمع فدراسیون فوتبال برگزار می شود و این در حالی است که حضور شهاب الدین عزیزی خادم در مجمع محتمل است و اعضای مجمع خواستار عزل پنج عضو هیات رئیسه هستند.

8 عضو هیات‌رئیسه در اقدامی هماهنگ، بدون ارائه مستندات و برخلاف نص صریح بند 3 ماده 37 اساسنامه فدراسیون فوتبال اقدام به «عزل موقت» شهاب‌الدین عزیزی‌خادم کردند. موضوعی که بسیاری از رسانه‌ها برچسب «فشار از بیرون» را برای آن انتخاب کردند. هرچند اعضای هیات‌رئیسه زیربار این فرآیند نرفتند اما اقدام‌شان با اعتراض بزرگانی مثل محمد دادکان، علی کفاشیان، محمد مایلی‌کهن، حسن روشن، علی پروین و بسیاری دیگر از اهالی فوتبال قرار گرفت. وضعیت امروز فوتبال ایران نشان می‌دهد تا چه میزان این تصمیم اشتباه و خطرناک بود.

به گزارش ایلنا، مجمع 10 خرداد «بررسی پیشنهادات اعضای مجمع» است که باتوجه به روند فعلی و اقدام نادرست اعضای هیات‌رئیسه، آن‌ها در نامه‌های جداگانه خواستار عزل پنج عضو هیات‌رئیسه شده‌اند. اعضای مجمع اعتقاد دارند با حضور احتمالی شهاب‌الدین عزیزی‌خادم در فدراسیون فوتبال، ادامه همکاری با این اعضا قابل انجام نیست و در اقدامی پیشگیرانه خواستار عزل این اعضا و جایگزینی افراد جدید در مجمع فوق‌العاده بعدی هستند. با این شرایط و در صورت بازگشت عزیزی‌خادم، شهره موسوی اولین چهره حذف‌شده هیات‌رئیسه به‌دلیل مسائلی که برایش پیش آمده است و در جلسه مجمع، بعد از بررسی ادامه همکاری یا عزل عزیزی‌خادم، موضوع عزل 5عضو هیات‌رئیسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اعضای مجمع نام 5نفر را در نامه‌هایشان نوشته‌اند: میرشاد ماجدی، احمدرضا براتی، طهمورث حیدری، مهرداد سراجی و احسان اصولی.

باید دید روند اداره فوتبال تا روز مجمع به چه شکل خواهد بود و آیا اعضای هیات‌رئیسه و کمیته اخلاق دست به فعالیت‌های خطرناک خواهند زد یا اجازه خواهند داد مجمع در این خصوص تصمیم بگیرد.

مجمع فدراسیون فوتبال روز سه‌شنبه 10خرداد، ساعت 9صبح در سالن هگمتانه هتل المپیک برگزار می‌شود

رضا صادق زاده.