جمعه سی و یکم فروردین ماه
پیش به سوی والیبال باشگاه های آسیا؛

این همه ستاره در تهران چه خواهند کرد؟

بیست و دومین دوره رقابت های والیبال باشگاه های آسیا از فردا در تالار 12 هزار نفری مجموعه ورزشی تهران آغاز می شود و دو تیم پیکان تهران و شهداب یزد گام در رکاب رقابت با تیم های هم قاره ای می گذارند.

باشگاه های آسیا بعد از اینکه از جام صلح و دوستی در ژاپن تغییر ماهیت داد، هیچگاه به این اندازه مورد توجه واقع نشده بود. هرچند که کره جنوبی و چین باز هم غایب هستند، اما تیم های ایرانی قضیه را خیلی جدی گرفتند که البته در این باره نکات مثبت و منفی وجود دارد که در پایان رقابت ها خواهیم نوشت. شهداب، سیمون برتلندی بلندپرواز کوبایی، پرین کاپیتان و دریافت کننده بلندآوازه کانادا و دونوان چک را در اختیار گرفته است و پیکان هم با الگابت فرانسوی و نیمر عبدالعزیز هلندی به اتفاق سعید معروف خود را آماده ساخته است. معروف البته فقط برای یک پروسه زمانی چند روزه در ایران خواهد ماند و به احتمال زیاد مقصد بعدی وی در ترکیه خواهد بود.

سانتوری ژاپن با موزریسکی معروف و الریان قطر با بازیکنان چندملیتی راهی ایران شدند و حتی تیم تایلند نیز دو بازیکن خارجی دارد و گاز عراق نیز بازیکن روسی و کوبایی را در اختیار گرفته است.

اربیل عراق تنها تیمی است که با مربیگری محمدحسین نجاتی بازیکن پیشین تیم ملی با ترکیبی جدید وارد رقابت ها می شود. فردا پیکان از ساعت 16 با

گاز عراق بازی می کند و در ساعت 19 نیز مقاومت شهداب یزد میزبان اربیل عراق خواهد بود. باید دید که جام 22 با حضور چهره های نامدار چه عایدی برای والیبال ملی ما خواهد داشت.

والیبال باشگاه های آسیا

*‌ شنبه 24 اردیبهشت

ساعت 10؛ ژاپن (سانتوری سانبردز) – تایلند (ناخون راتچاسیمای)

ساعت 13: قطر (الریان) – قزاقستان (تاراز)

ساعت 16: ایران (پیکان) – عراق (گاز جنوبی)

ساعت 19: ایران (مقاومت شهداب یزد) – عراق (اربیل)

 

** یکشنبه 25 اردیبهشت

ساعت 10؛ تایلند (ناخون راتچاسیمای) – عراق (گاز جنوبی)

ساعت 13: قزاقستان (تاراز)  – عراق (اربیل)

ساعت 16: ژاپن (سانتوری سانبردز) – ایران (پیکان)

ساعت 19: قطر (الریان) – ایران (مقاومت شهداب یزد)

 

** دوشنبه 26 اردیبهشت

ساعت 10؛ ژاپن (سانتوری سانبردز) – عراق (گاز جنوبی)

ساعت 13: عراق (اربیل) – قطر (الریان)

ساعت 16: ایران (پیکان) – تایلند (ناخون راتچاسیمای)

ساعت 19: ایران (مقاومت شهداب یزد) – قزاقستان (تاراز)
 

 


گزارش: جمشید حمیدی