پنجشنبه نهم فروردین ماه
گفت و گزار سفر به مدیترانه؛

پرچمی که بالاست!

تورنمنت بین المللی پیشکسوتان والیبال در شهر زیبا و ساحلی مارماریس برای گروه اعزامی ایران فال و تماشا بود. دیدن مردانی که معرفت قدیمی ها را با خود داشتند و با همه افتخاراتی که خلق کرده اند، متواضع و اخلاق مند مانده اند. در بین بازیکنان اعزامی یک تیم هم از بابلسر مازندران با هزینه شخصی شرکت کرده بود.

این تیم در رده سنی زیر 45 سال هم قهرمان شد و هم دو جایزه انفرادی بهترین پاسور (داوود سلیمانیان) و بهترین آبشار زن (محمد کریمیان) را هم به دست آورد. اما دو بابلسری که از مردان پرافتخار گذشته والیبال ملی بودند، در تیم های الف و ب منتخب ایران بازی کردند و خیلی هم کارساز بودند. سعید حجازیان و حمید محمدپور که بازی های درخشان محمدپور را در تیم دخانیات تهران از یاد نبرده ایم.بابلسری ها بعد از قهرمانی بارها شوخی و جدی ادعا کرده اند که پرچم بابلسر در ورزش بالاست.

حجازیان که عضو تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا در کویت بود، در تشریح حضور پیشکسوتان ایرانی در مارماریس گفت: برای سپیدموهای والیبال تعداد فرصت محدود است اما حرمت گذاری به این افراد واجب است. در مارماریس کار اجرایی سخت را آقای حسین حسینی به خوبی انجام داده است. حضور در تورنمنت های بین المللی باعث تبادل اطلاعات و رفاقت بین مردان کشورها می شود. حمید محمدپور در تایید صحبت های حجازیان گفت: این دومین باری است که من در مسابقات پیشکسوتان شرکت می کنم. سال آینده سوای ترکیه، مسابقات یونان را هم در پیش داریم. می دانید که همه ما با هزینه شخصی و تنها به عشق والیبال بار سفر بستیم و این را هم می پذیرم که فدراسیون والیبال نمی تواند خواسته همه اهالی والیبال را برآورده سازد اما با راه اندازی مسابقات پیشکسوتان در داخل خاک ایران، غبار فراموشی را از سر و روی افتخارآفرینان گذشته می زداید.

گزارش: جمشید حمیدی