پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
والیبال باشگاه های آسیا؛

ژاپنی ها با پیروزی آغاز کردند

مسابقات والیبال باشگاه ها در شرایطی در تالار آزادی آغاز شد که تیم سانتوری ژاپن در سه ست بر تیم راتچای تایلند چیره شد. داور اول این مسابقه وحید پورکاشیان از ایران بود.

دیدار دو تیم تاراز قزاقستان و الریان قطر نیز ادامه دارد اما در ساعت 16 پیکان با نفت و گاز جنوب عراق بازی خواهد کرد ولی با وجود اعلام فروش بلیت مسابقات از طریق اینترنت به نظر می رسد که باز هم مشکلات بر سر راه ورود تماشاگران در مسابقات به وجود آمده است.

مسابقات در دور مقدماتی در دو گروه برگزار خواهد شد و در پایان چهار تیم از هر گروه صعود خواهند کرد که در نهایت مطابق جدول معمول مسابقات جهانی یک با چهار گروه مقابل و دوم با سوم گروه و ... بازی خواهند کرد و در نهایت برنده A1 با A4 وبرنده B2 با برنده A3 مصاف خواهند داد.

براساس جدول اعلام شده مسابقات همه تیم ها توسط شبکه تلویزیونی ورزش پخش مستقیم می شود به جز دیدار تیم قهرمان لیگ برتر یعنی شهداب یزد که در نهایت با دوندگی زیاد، مدیران این باشگاه مقرر شد از شبکه «شما» پخش شود.

گفته می شود در زمان دیدارهای شهداب شبکه ورزش ترجیح داده که مسابقات فوتبال اروپا را پخش کند!

امیدواریم که این نگاه تبعیض آلود و بهانه هایی که در منطق نمی گند برطرف شود و همه تیم ها یکسان از پخش مستقیم سهمیه بگیرند.

یادآوری می کنیم که امروز از ساعت 19 شهداب با تیم اربیل عراق بازی خواهد کرد ولی نبرد  جدی دو تیم نماینده ایران فردا مقابل سانتوری ژاپن و الریان قطر خواهد بود.

نویسنده: جمشید  حمیدی