پنجشنبه نهم فروردین ماه
عزیزی خادم در گفتگویی بیان کرد؛

حسابرس خیابانی برای فدراسیون فوتبال می‌آورند

رئیس عزل شده فدراسیون فوتبال با بیان اینکه جریانی به دنبال تعلیق فوتبال ایران و کشاندن آن به سمت تاریکی است، تاکید کرد که باید در مجمع ۱۰ خرداد فدراسیون حضور داشته باشد.

شهاب الدین عزیزی خادم در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حضورش در جلسه روز شنبه کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت: بنده به همراه وکلایم به کمیته اخلاق رفتیم. مهمترین کاری که باید انجام بشود، احترام به مجمع است. بعضی از اعضای مجمع به کمیته اخلاق هم نامه زده‌اند که این مسائل بعد از برگزاری جلسه مجمع باشد. جریانی وجود دارد که بقایش در بحران است. این جریان به دنبال این است که فوتبال کشورمان شتابان به سمت تعلیق برود؛ همان جریانی که با عزل غیر قانونی من، مسیر فوتبال را که به درستی پیش می‌رفت، تغییر داد.

اجازه بدهند مجمع کارش را انجام بدهد

وی ادامه داد: در این سه ماه فعالیت فدراسیون فوتبال، عیار همه مشخص شد. ما در یک سال حضورمان در فدراسیون، سریع‌ترین و ارزان‌ترین صعود را به جام جهانی داشتیم. فوتبال داشت کارهایش را درست انجام می‌داد ولی طبیعی است که موفقیت دشمن زا است. گاهی مجرم نبودن و درست کار کردن خودش جرم است. این جریان هم باید متوجه کاری که می‌کند باشد. امیدوارم کمیته اخلاق با منطق درست با این موضوع برخورد کند و اجازه بدهد مجمع کارش را انجام بدهد.

 

فدراسیون فوتبال بقالی نیست که حسابرس خیابانی بیاورند

رئیس عزل شده فدراسیون فوتبال به تحرکاتی اشاره کرد که در صدد ورود و تغییر بعضی از گزارش‌های مالی به نفع این جریان خاص است. عزیزی خادم گفت: فدراسیون فوتبال سوپرمارکت و بقالی نیست بلکه یک نهاد و موسسه معتبر است که خودش بازرس دارد. اینجا بقالی نیست که دست هرکسی را بخواهید از خیابان بگیرید و به عنوان حسابرس بیاورید. در عصر حجر هم این‌طور نبوده است. این به دور از منطق و استاندارد حرفه‌ای است.

 

فوتبال را به سمت تاریکی و نابودی سوق می‌دهند

عزیزی خادم افزود: عزل غیر قانونی من زوایای پنهان و آشکار زیادی دارد. اجازه بدهند این خوشحالی و شادی صعود تیم ملی به جام جهانی برای مردم تلخ‌تر نشود. دستانی در کار است و همین دستان فوتبال ایران را سه ماه از مسیر خارج کرد و به افکار عمومی آسیب زد. این دست‌ها آرام ننشسته‌اند و می‌خواهند فوتبال را به سمت تاریکی و نابودی سوق بدهند. امیدوارم عقلانیت کمیته اخلاق اجازه بدهد مجمع فدراسیون فوتبال در کنار بازرس و حسابرس قانونی و مستقل کارها را جلو ببرد. اگر تا الان سکوت کردیم به خاطر نجابتمان بود اما یک عده قصد سوء استفاده دارند و با تهمت و ترور شخصیت مسیر را منحرف کرده‌اند.

 

منافع فوتبال برای آنها مهم نیست

وی همچنین با بیان اینکه این جریان آماده دست درازی به منافع ملی با اقدامات آگاهانه است، گفت: امیدوارم همه کمک کنند قدرتمندانه این جریان را عقب برانیم. رفتاری که آنها کرده‌اند، منافع فوتبال را آشکارا و گام به گام زیر پا می‌گذارد. البته منافع فوتبال برای اینها مهم نیست. به عنوان یک دلسوز از خانواده فوتبال می گویم مجمع طبق قانون و با برنامه ریزی باید کارش را انجام بدهد. فدراسیون یک سال بهترین عملکرد تاریخ را داشته است. این را بیشتر به ورطه نابودی سوق ندهیم.

 

این همه عجله مشکوک است

رئیس عزل شده فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: روشن و واضح است که مسیر انتخاب شده، فوتبال را به سمت تاریکی می‌برد. عامدانه یک عده از روی غرض فضا را به این سمت می‌برند. اجازه بدهند مجمع برگزار بشود. این همه عجله مشکوک است. قربانی اصلی این چند نفر نیستند بلکه فوتبال و منافع ملی قربانی هستند. امیدوارم یک تصمیم منطقی گرفته بشود و دلخوشی مردم را به یاس و ناامیدی تبدیل نکنند.

 

رفتاری که با من شد در دنیا بی سابقه است

عزیزی خادم همچنین گفت: نتایجی که تیم ملی گرفت و صعود به جام جهانی لطف الهی بوده است. تیم ما در آسیا یکه تاز است و آن را به جام جهانی بردیم. رفتارهایی که در این مدت شد، نه تنها در ایران بلکه در دنیا هم بی سابقه و به دور از شان انسانی بود. الان تیم ملی نیاز به برنامه ریزی دارد. ما ۱۱ ماه درست برنامه ریزی کردیم ولی اتفاقات در دو، سه ماه گذشته نیازی به توضیح ندارد. بازهم می گویم اجازه بدهند مجمع به عنوان رکن اصلی فوتبال، تصمیم گیری کند نه اینکه یک بازرس خیابانی برای تهیه گزارش بیاورند.

 

چرا در مجمع ۱۰ خرداد نباشم؟

«با در نظر گرفتن این اقدامات، آیا شما در مجمع ۱۰ خرداد فدراسیون فوتبال شرکت می‌کنید؟» عزیزی خادم در پاسخ به این سئوال تصریح کرد: چرا نباشم؟ من به مجمع دعوت شده‌ام و باید بروم از عملکردم دفاع کنم. ناظران فیفا و کنفدراسیون آسیا هم هستند. بخش مهمی از مجمع مربوط به عزل غیر قانونی من است. تا الان سکوت کرده‌ام. بعد از عزل من، فوتبال از مسیر خود خارج شد. هر نوع رسیدگی منوط به گزارش حسابرس قانونی است.

 

جریانی به دنبال تعلیق فوتبال ایران است

رئیس عزل شده فدراسیون فوتبال بار دیگر به جریانی که علیه او فعالیت می‌کند، اشاره کرد و افزود: جریان مرموز به دنبال تباه کردن منافع ملی است و به کسی حساب پس نمی‌دهد. آنها از عزل غیر قانونی من کارشان را شروع کردند. این جریان دنبال تعلیق فوتبال ایران است و می‌خواهد منافع ملی و عمومی فوتبال را نابود کند. مطمئنم مجمع به این جریان اجازه نمی‌دهد. کمیته اخلاق هم آنقدر خودش متوجه هست که وارد بازی این جریان نمی‌شود. در فدراسیون فوتبال، اساسنامه، حسابرس و بازرس قانونی وجود دارد و مجمع خودش تصمیم گیرنده است.

 

اجازه ندهیم تصمیم خارج از اراده مجمع باشد

عزیزی خادم در بخش دیگری از صحبت‌هایش با خبرنگار مهر، گفت: امیدوارم همه دوستان در مسیر قانون، وحدت و عقلانیت حرکت کنند و اجازه بدهند مجمع برگزار بشود تا گزارش حسابرس بیرون بیاید. اجازه ندهیم آدم‌های خیابانی را بیاورند و تصمیم خارج از اراده مجمع گرفته بشود. برای ما وحدت و منافع ملی مهم است. باید شرایط کشور را متوجه باشیم. برای دفاع از حقوق فوتبال، بنده تا آخرین قدم این مسیر را طی می‌کنم. این بساط و کج سلیقگی باید جمع بشود. مسیر تهمت زدن‌ها و دروغ‌ها باید برداشته بشود. در این مدت علیه من در تهمت و دروغ کم نگذاشتند.

 

افراد قلیل با منافع عظیم کام مردم را تلخ می‌کنند

وی اظهار کرد: هر تصمیمی مجمع گرفت، تسلیم خواهیم بود. هرکسی در هر مسیری قدم بر می‌دارد باید مسئولیتش را بپذیرد. همانطور که گفتم این همه عجله مشکوک است و امیدوارم کمیته اخلاق اجازه بدهد مجمع روند قانونی را طی کند. در این شرایط و وضعیت، تنها دلخوشی مردم فوتبال است. افراد قلیل با منافع عظیم نباید کام این مردم شهیدپرور را ناراحت و تلخ کنند. هیچ کجای دنیا این‌طور با صعود تیمش به جام جهانی برخورد نمی‌کنند. همه دنبال برنامه ریزی و آماده سازی در جام جهانی هستند ولی اینجا بعضی‌ها مسیر را کاملاً به عقب برده‌اند.

 

تشکر از کفاشیان، دادکان، پروین و

رئیس عزل شده فدراسیون فوتبال در پایان از روسای سابق فدراسیون تشکر کرد و گفت: باید از آقایان دادکان، کفاشیان، عابدینی، مصطفوی و همچنین خداداد عزیزی، علی پروین، حسن روشن، محمد مایلی کهن بابت حمایتشان از خانواده فوتبال تشکر کنم. همچنین از اهالی رسانه هم تشکر می‌کنم و حتماً نشست مفصلی را با آنها خواهم داشت.