جمعه هفتم اردیبهشت ماه
والیبال باشگاه های آسیا؛

نبرد غول ها در تالار آزادی

روز نخست والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا با آرامش سپری شد. سوای شکست الریان قطر، اتفاق مهمی رخ نداد. پیکان دو ست از نیمر عبدالعزیز و اروین انگابت استفاده کرد تا با پاس های سعید معروف آشنا شود. از ست سوم ذخیره های خود را به میدان فرستاد که هر یک دنیایی از تجربه هستند.

در نبرد شهداب یزد با اربیل عراق پیروزی از آن یزدی ها شد. تیم شهداب فقط از دونوان دریافت کننده قدرتی چک استفاده کرد و ترجیح داد که پرین، کاپیتان تیم ملی کانادا استراحت بدهد.

شهدابی ها امشب منتظر ورود یک غول صاحب نام والیبال دنیا یعنی سیمون روبرت لندی هستند.

اما امروز در گام دوم پیکارها نبرد سانتوری ژاپن و پیکان می تواند جذاب و دیدنی باشد. سانتوری یک تیم ریشه دار و مبتنی بر کارهای تاکتیکی است اما بدون تردید نگاه همه به تقابل و هنرنمایی دو قطرپاسور بلندآوازه دو تیم خواهد بود. دیمتری موزرسکی که جهان والیبال وی را به خوبی می شناسند با نیمر عبدالعزیز که پشتوانه افتخار درخشش در بازی های المپیک را دارد، هر آنچه در توان خواهند داشت، ارائه می دهند. در دو سوی تور البته اروین انگابت و یانا گیدا هم برای خود ادعاهایی دارند. انگابت در روز اول سعی کرد از تجربه و تکنیک خود بیشتر بهره ببرد. در مسابقه دوم امروز که در ساعت 19 برگزار خواهد شد، شهداب یزد با الریان قطر پیکار خواهد کرد. الریانی که تیم چندملیتی دارد اما کار گروهی مشخصی ارائه نداده است. در این تیم فینگر یک بازیکن تمام عیار نشان داده است، اما باید دید که مردان شهداب در این بازی چقدر از واقعیت وجودی خود بهره خواهند برد.

مسابقات باشگاه های آسیا البته که تب والیبال را در ورزش ایران بالا برده است. اما در این باره بحث و نظرهای فراوانی وجود دارد که در پایان مسابقات خواهیم نوشت.

نویسنده: جمشید حمیدی