جمعه سی و یکم فروردین ماه
گفت و گزار سفر به مدیترانه؛

تورنمنتی برای فراموش شدگان

تورنمنت بین المللی مارماریس برای مردان مو نقره ای والیبال ایران که اکثریت آنها سال ها در صحنه های بین المللی درخشیده بودند، فرصتی تازه برای نفس کشیدن و امیدوار شدن بود. اینکه فراموش نشدند و هنوز به حساب می آیند. هرچند که اکثر اعضای کاروان اعزامی با هزینه شخصی راهی کناره مدیترانه شده بودند، اما همین که والیبال بهانه ای شد تا تجدید خاطرات کنند؛ یک دنیا ارزش داشت.

اکبر نائینی بازیکن سابق تیم ملی و مربی بین المللی که در کشور استرالیا زندگی می کند، می گوید: زمانی که از تیم ملی خداحافظی کردم به رئیس وقت فدراسیون پیشنهاد میزبانی مسابقات پیشکسوتان را دادم. اما آقای یزدانی خرم جواب داد که اجازه بدهید به همین جوان های خودمان برسیم، کافیست. 23 سال از این ماجرا گذشت و من از هفت سال پیش در استرالیا سکنی گزیدم و متوجه شدم که چقدر والیبال پیشکسوتان رونق دارد. پیشنهاد می کنم که فدراسیون والیبال هم مسابقات پیشکسوتان داخل کشور را راه اندازی کنند و هم اکنون به فکر اعزام تیم به مسابقات قهرمانی آسیا باشد که سال آینده در کره جنوبی برگزار خواهد شد.

و اما جلال اشرفی، مربی بین المللی و از مدیرانی که تجارب مدیریت امور اداری و اجرایی دارد، می گوید: این بهترین سفر ورزشی عمر من بود. به عنوان کوچک ترین عضو گروه اقرار می کنم که درس های زیادی از آقایان پرویز کاظمی، امیر حیدری، جاوید نجفی، مسعود نظار، علی موذن و ... آموختم. روزگاری آرزوی امثال من این بود که این اسطوره ها به سلام ما جواب بدهند ولی در مارماریس هم کار بازیگری پرویز کاظمی را دیدیم و هم کار مربیگری وی و دیگر بزرگان. ورزش و دوستی کنار هم ارزش پیدا می کند و بعد از سال ها این حس زیبا را در جریان تورنمنت مارماریس پیدا کرده ایم. امیدواریم فدراسیون والیبال که پیشکسوتان والیبال نیز یاری بدهد تا از گوشه نشینی رهایی پیدا کرده و با شرکت در تورنمنت ها تفکرات منفی را از خود دور سازند.

به این ترتیب گفت و گزار یک سفر خاطره انگیز به پایان می رسانیم. در حالی که ده ها مطلب نوشتنی، فرهنگی و ورزشی از این سفر در خاطره داریم. از نحوه رانندگی مردم مارماریس که حق تقدم به عابران پیاده را صددرصد رعایت می کردند تا بازاریانی که گوش می بریدند (!) و شهرسازی زیبا و جاذبه هایی که شهرداران ترکیه برای جذب توریست و ایجاد درآمد در کشورشان می کنند، همه و همه مطالب پرطول و تفصیلی را طلب می کند. باشد اگر عمری ماند، خواهیم پرداخت.

گزارش: جمشید حمیدی