پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
باوفا درباره برگزاری مسابقات کشتی در رشت؛

جام شاهد در استاندارد بین المللی بود

مسابقات بین المللی کشتی جام شاهد در رشت فرصتی را پیش آورد تا ضمن تماشای هنر و تکنیک جوانان کشتی فرنگی کشور با حمید باوفا سرمربی جوان این تیم گفت و گو کنیم.

وی درباره کیفیت این رقابت ها گفت: حضور دو تیم ارمنستان و آذربایجان که همواره در سطح المپیک و جهان مطرح بوده اند، بر کیفیت و اهمیت مسابقات افزود و انگیزه ای شد تا جوانان ما خود را با حریفان خارجی مقایسه کنند. در این دوره از مسابقات به جز نفرات اول اوزان مختلف مسابقات قهرمانی کشور، بقیه ورزشکارانی را که در رده های دوم تا هشتم قرار داشتند، در قالب یک تیم مستقل مقابل رقبا قرار دادیم و البته چند نفر هم به درخواست هیات کشتی استان گیلان به دو تیم میزبان اضافه شدند تا کیفیت خوبی را ارائه دهند.

باوفا با اشاره به اینکه میزبانی شایسته هیات کشتی گیلان به ویژه مهندس رضی زاده موجب شد تا مسابقات در استاندارد بین المللی برگزار شود، گفت: این میزبانی گوشه هایی از فرهنگ غنی خطه سرسبز شمال ایران را نیز به نمایش گذاشته است.

باوفا درباره وجود همدلی کم نظیر در جمع کادرفنی تیم جوانان ایران نیز گفت: هرجا وفاق و همدلی باشد، موفقیت قطعی خواهد بود. سعی کرده ام افرادی را در کادرفنی کنار یکدیگر قرار بدهم که همدیگر را قبول داشته باشند. کشتی ورزش بزرگی است و نیاز به افکار و ایده های بزرگ دارد. ما اگر خوب رفتار کنیم می توانیم سمبل های این ورزش پرافتخار باشیم که مرد بزرگی مانند جهان پهلوان تختی را پرورش و تحویل ورزش ایران داده است.

گفت و گو: احمد دباغ