شنبه یکم اردیبهشت ماه

وویوویچ: انگیزه ام کسب موفقیت در ایران است

سرمربی جدید تیم ملی هندبال در نشست رسانه ای امروز به پرسش های مطرح شده پاسخ داد. البته طبق معمول باز هم برخی دوستان رسانه ای گزینش شده و حتی یک تعارفی هم به البرز ورزشی نزده اند در صورتی که رسانه ما همواره نگاه  مثبت و نقدهای سازنده ای برای این ورزش پرتحرک و زیبا داشته است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال آقای وویوویچ درباره دلایل حضورش در ایران گفت:  من تا حالا با ایران پیروزی کسب نکرده‌ام و این تنها انگیزه من است. همیشه بین انتخابم میان دو تیم که اولی افتخارات زیادی دارد و دومی نه، دومی را انتخاب می‌کنم، چون اگر در اولی افتخاری کسب نکنی، فاجعه است اما اگر با تیم دومی افتخار کسب کنی، کارت خیلی دیده می‌شود.

وی در خصوص دستیارانش در تیم ملی هندبال ایران گفت: بحث این نیست که من یکباره از آسمان آمده باشم و همه چیز را تغییر بدهم. من می‌توانم خیلی از دستیارانم یاد بگیرم. کسی که بگوید، دیگر نیازی به یادگیری ندارد، این مسئله خیلی بی‌عقلی است. من به آنها و آنها به من می‌آموزند. زمانی که من به دستیارانم احترام بگذارم، آنها هم به من احترام می‌گذارند. در واقع این رفتار متقابل است.

سرمربی تیم ملی هندبال در پاسخ به این سوال که چه خواسته‌هایی از فدراسیون دارید تا تیم ایران را جهانی کنید؟ اظهار داشت: برای این موضوع، کلیدی‌ترین رابطه یک رابطه خوب و تنگاتنگ بین رئیس فدراسیون و سرمربی است که وجود دارد. شرایط تمرینی که هست، همیشه می‌تواند بهتر شود. من به مشکلات اقتصادی آگاهم و می‌دانم که کمیته ملی المپیک باید به فدراسیون کمک کند. هیچ فدراسیونی آنقدر پیشرفت نکرده است و معتقدم که حمایت‌ها باید وجود داشته باشد.

وسلین در خصوص اینکه پیش از این در تیم ملی ایران مشکلاتی بین بازیکنان و دستیاران مربی وجود داشته است، گفت:  اطلاعی از این موضوع ندارم و توجهی هم به این موضوعات ندارم. در واقع اهمیتی ندارد که بین سرمربی و دستیارانش و لژیونر چه گذشته است. ما و تیم ملی همه یک خانواده هستیم و در قالب یک تیم هستیم. من پدر این خانواده هستم و وظیفه دارم منصف باشم. اعضا هم باید بدانند حرف آخر را در خانواده پدر می‌زند و من این شیوه را اجرا می‌کنم‌.

وی در خصوص اینکه قد بازیکنان ما در لیگ کوتاه است، عنوان کرد: هند از یک زمانی به بعد به سمت فیزیکی شدن، استفاده از بازیکنان قوی جثه و بلند قد رفت، ولی کشورهایی مثل پرتغال، هلند و ایسلند بازیکنان بلند قد و قوی ندارند. شاید برتری فیزیکی و جثه و قدرت بازیکن مهم باشد، ولی در مقابل ما در این تکنیک بازیکنان، نفرات باهوش را داریم. بازیکنان ایران از نظر قد و جثه به اندازه کافی توانایی دارند‌. سه، چهار بازیکن بلند قامت و قوی جثه در دفاع و داشتن بازیکنان سریع باهوش در حمله کافی است.