جمعه دهم فروردین ماه

بنا: هدف موفقیت در المپیک پاریس است

برگزاری بازی های آسیایی در سال آینده کار فرنگی کاران کشور  را دشوار می کند اما محمد بنا هدف اصلی و نهایی را موفقیت در المپیک 2024 پاریس می داند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: تمرکز اصلی ما در سال جاری روی موفقیت در رقابت های جهانی صربستان است، اما هدف نهایی تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد، موفقیت در المپیک پاریس است.

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره شروع دور جدید تمرینات این تیم گفت: از روز 20 اردیبهشت ماه اردوی ما آغاز شده و تا اول خردادماه ادامه خواهد داشت، ملی پوشانی که قرار است به تورنمنت رنکینگ‌دار قزاقستان اعزام شوند، تا 29 اردیبهشت در اردو هستند و پس از آن به یک استراحت 48 ساعته می روند و برمی گردند و سایر نفرات هم اول خرداد اردو را ترک می کنند و دوباره از 5 خرداد، تمرینات خود را از سر می گیرند.

بنا افزود: اردوها با توجه به حضور در مسابقات متعدد برون مرزی ادامه خواهد داشت، تا سه تیم خوب برای حضور موفقیت آمیز در مسابقات بزرگسالان جهان، امیدهای جهان و بازی‌های کشورهای اسلامی آماده کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به اینکه حضور مدال‌آوران جهانی و المپیک در کنار ملی پوشان جوان، جو بانشاط و پرانگیزه‌ای را بر فضای تمرین‌ها حاکم کرده است، اظهار داشت: این نفرات به همراه کشتی گیرانی که در مراحل انتخابی از جمله جام تختی موفق بوده اند، در اردو حضور دارند و با همدلی، رفاقت، انگیزه و عشق در کنار هم برای موفقیت تلاش و تمرین می کنند.

وی با اشاره به لغو بازی‌های آسیایی گفت: رقابت های جهانی صربستان مهم ترین هدف فرنگی کاران در سال جاری است، البته قرار بود که دو تیم برای بازی های آسیایی و رقابت های جهانی آماده کنیم، اما با لغو بازی‌های هانگژو، تمرکز اصلی‌مان روی مسابقات صربستان خواهد بود و در نهایت هدف نهایی تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد، موفقیت در المپیک 2024 پاریس خواهد بود.

بنا با اشاره به اینکه لغو بازی‌های آسیایی مطلوب وی نبوده است، تصریح کرد: دوست نداشتم بازی‌های آسیایی لغو شود و می خواستم این مسابقات برگزار شود. ظرفیت کشتی فرنگی از نظر تعداد کشتی گیر و کمیت کم است، اما از نظر کیفیت، کشتی‌گیران خوبی داریم که می توانستیم با تشکیل سه تیم خوب در سه مسابقه کشورهای اسلامی، بازی‌های آسیایی و جهانی صربستان شرکت کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان تاکید کرد :اگر بازی‌های آسیایی در سال 2023 و همزمان با مسابقات جهانی برگزار شود، به دلیل اینکه رقابت های قهرمانی جهان در سال 2023 میلادی مسابقات سهمیه المپیک پاریس است، کارمان بسیار سخت می شود.