جمعه دهم فروردین ماه
انتصابات جدید در دنیای توپ و سبد؛

لودر در خانه بسکتبال!

فدراسیون بسکتبال بعد از عدم پذیرش سرپرستی تیم ملی توسط شجاع پور که از مردان باسواد بسکتبال ایران است، سرپرستی تیم ملی را به کلاه سنگیانی سپرد.

کلاه سنگیانی از ملی پوشان گذشته بود و سابقه سرپرستی در تیم بسکتبال شهرداری گرگان را دارد. اما انتصاب عجیب گزینش محسن صادق زاده به عنوان مدیرفنی تیم های ملی بسکتبال کشور بود.

صادق زاده یکی از بهترین های بسکتبال آسیا بود ولی سال هاست که به ایالات متحده کوچ کرده، حالا به هر دلیلی که باز می گردد قرار است کنار سرمربیگری ای قرار گیرد که او نیز سال ها از بسکتبال داخل ایران بوده است.

صادق زاده و ارمغانی هر دو سبقه روشنی دارند، اما پرسش اینجاست که آیا برخوردی که با مصطفی هاشمی سرمربی تیم ملی شده، منصفانه بود؟ آنهایی که در این مملکت مانده اند و با سختی های بسیار ساخته اند، نباید چوب بخورند. از سویی دیگر اینکه مانند لودر به جان کارکنان اداری و اجرایی فدراسیون افتادند، پیامد بسیار ناگواری برای مردان و زنانی دارد که جرم شان کار در این فدراسیون بود. آیا بهتر نبود که آقای داوری ابتدا کار را به دست این افراد می سپرد و اگر قصوری می دید، عذرشان را می خواست.

در بحث گزینش مربیان پایه محمدرضا اسلامی با تیم جوانان ایران قهرمان آسیا شد و سالیان دراز در بسکتبال پایه تلاش کرد. شاه علی که جایگزین سرمربی تیم نوجوانان شد با چه پشتوانه کاری و کارنامه ای سکاندار این تیم شده است. شاه علی البته بازیکن خوبی در سطح تیم ملی بود اما بحث ما مربیگری در حومه تیم های پایه است. گفته می شود که فدراسیون بسکتبال اتاق فکری دارد که در آن مرد دنیا دیده و رنج دیده بسکتبال استاد عنایت آتشی حضور دارد. ولی پرسش هایی که ما داریم، پاسخ دادن به آن وظیفه رئیس فدراسیون بسکتبال است. فدراسیونی که هنوز دبیر ندارد و اردوی تیم ملی جوانانش را بدون سرمربی برگزار می کند. هموار تلاش کرده ایم که ملی پوشانی که کاندیدای ریاست فدراسیون های ورزشی می شوند، حمایت کنیم چون به مدیران جوان نیاز داریم اما این مدیران نباید راه را به اشتباه بروند و راه حضور دیگر جوانان را سد سازند.

نویسنده: ج – دوستدار