چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه

کریمیان: هندبال ایران مردسالار شد

هندبال ایران مردسالار شده و توجه چندانی به نظرات مربیان و پیشکسوتان زن نمی شود.

مریم کریمیان مربی سابق تیم ملی در گفت و گو با البرز ورزشی می گوید: آقای پاکدل مرد خوبی است و گاهی نظرات و نقدهای خود را با ایشان درمیان می گذارم. ولی واقعیت این است که پیشکسوتان هندبال در همه رده ها به ویژه بانوان محو شده اند و تجربیات ارزشمند آنها نادیده گرفته می شود.

کریمیان که سابقه مربیگری تیم ملی را دارد، می افزاید: 10 سال با آقای علیرضا رحیمی در فدراسیون هندبال کار کرده بودند و چندین بار تیم ملی را در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت دادند. دیگر انگیزه ای برای کار در هندبال برای من باقی نمانده است اما فدراسیون هندبال باید به تجربیات پیشینیان این رشته که خون دل ها خورده اند، اهمیت بدهند.

کریمیان درباره لیگ برتر هندبال باشگاه بانوان که با قهرمانی تیم سپاهان به پایان رسید، می گوید: واقعیت این است که خود من در لیگ دسته دو تیم داشتم، اما تفاوت آشکاری بین لیگ برتر و مسابقات زیر گروه ندیدم. در صورتی که لیگ برتر باید واقعا محل نمایش بهترین ها باشد. نکته تاسفبار این که بازیکنان تهرانی همانند ساناز رجبی، وطن پرست و لک به جای بازی در تیم های تهران با تیم های شهرستانی مقابل پایتخت می ایستند و این یک ضعف بزرگ در هندبال بانوان تهران است.

کریمیان با اشاره به عملکرد مربیان خوبی مانند زهرا احمدنیا، مربی قم می گوید: این مربی جوان بازیکنانی مانند فاطمه خلیلی و الناز قاسمی را پرورش داده است که در مسابقات جهانی جایزه بهترین ها را گرفته اند. امثال احمدی نیا باید مورد تشویق و حمایت بیشتر قرار گیرند.

گفت و گو: مرجان بنی یعقوب