پنجشنبه سی ام فروردین ماه

شاهمیری: داور بی طرف می خواهیم

مسابقات باشگاه مردان آسیا در تهران در شرایطی رو به پایان است که انتخاب داور بازی پایانی یکی از چالش های کمیته کنترل مسابقات خواهد بود. فرهاد شاهمیری چهره نام آشنای داوری که این بار ریاست امور داوری جام آسیا را برعهده دارد به لزوم حضور داور بی طرف در برخی از مسابقات اشاره کرد.

رئیس کمیته داوری بیست‌ودومین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا گفت: در مرحله مقدماتی این مسابقات هیچ‌گونه مشکل داوری وجود نداشت و داوران قضاوت‌های خوب و رضایتمندانه‌ای داشته‌اند.

به گزارش البرز ورزشی به نقل از فدراسیون والیبال؛ محمد شاهمیری در خصوص داوری مرحله مقدماتی رقابت‌های باشگاه‌های مردان آسیا اظهار کرد: مرحله مقدماتی مسابقات به خوبی به پایان رسید و هیچ گونه مشکل داوری و مسئله‌ای که داوری را به حاشیه بکشد، نداشتیم. داوران قضاوت‌های خوب و رضایتمندانه‌ای داشتند. همچنین کادر داوری داخلی، داوران خط، منشی و افرادی که با گروه داوران بین ‌المللی همکاری می‌کنند، همگی خوب بودند و جا دارد از کمیته داوران فدراسیون والیبال که همکاری بسیار خوبی داشت، تشکر کنم.

وی با بیان این‌که داوری چهار بازی در روز امری دشوار است، تصریح کرد: بین هشت داور این مسابقات، دو داور از ایران و دو داور از عراق حضور دارند که این امر چیدمان داوری را سخت کرد. خوشبختانه با کمک همکاران تا این مرحله پیش رفتیم. وجود سیستم ویدیوچک و تکنولوژی نیز بسیار زیاد به داوران کمک کرد. از مسوولان آی تی فدراسیون از جمله مرتضی افجه‌ای رئیس کمیته VIS  مسابقات که در این چند روز به ما کمک کردند، ممنونم.

این داور بین‌المللی با تاکید بر سخت‌تر شدن داوری رقابت‌ها در مرحله یک چهارم نهایی گفت: از این پس داوری بازی‌ها نیاز به دقت نظر بیشتری دارد. در صحبت با امیل جبور رئیس کمیته کنترل قرار شد در گزارش به کنفدراسیون آسیا در خواست شود در مسابقات این چنینی که چهار تیم از دو کشور حضور دارند، حتما از یک داور بی‌طرف هم دعوت کنند که چیدمان داوری ساده‌تر شود.

وی با ابراز امیدواری از این‌که در سال‌های بعد یک داور بی‌طرف در تیم داوری حضور داشته باشد، افزود: مسابقات از امروز در سطح بسیار بالایی پیگیری می شود. بازیکنان بزرگی در مسابقات هستند که این موضوع دقت نظر بیشتری را از سوی داوران می‌طلبد. همچنین یکی از نکات خوب حضور دو داور ایرانی (علیرضا غریب و وحید پورکاشیان) است که تا به امروز قضاوت‌های قابل قبول و بی‌حاشیه ای داشتند.