پنجشنبه نهم فروردین ماه
یک عکس، یک نگاه

خشم بیهوده در فوتبال

میادین ورزشی محل بروز احساسات است و گاهی هم تعصبات منطقه ای. پرتاب سنگ و آجر و حتی اشیاء به زمین بازی و سر و روی ورزشکاران به هیچ وجه زیبنده نیست که متاسفانه دیروز در ورزشگاه تبریز گوشه هایی از این اتفاق ناگوار را به تصویر کشاندند.

تعلقات شهری و استانی به طور معمول بر زیبایی ها می افزاید و حس رقابت مبارزه جویی را در بین جوانان برمی انگیزد. اما اگر غلیان احساسات بیش از حد به جوشش درآید خطرناک می شود. آنچه که در جریان بازی دیروز پرسپولیس و تراکتور به وقوع پیوسته شاید ناشی از همین گرایش ها باشد که متاسفانه نمونه های زیادی را در اصفهان و خوزستان شاهد بودیم اما ورزش را باید جزئی از فرهنگ هر جامعه بدانیم که اگر خوب تعمیق پیدا نکند ممکن است بازتاب های اسفباری داشته باشد.

پرتاب سنگ و آجر و حتی اشیاء به زمین بازی و سر و روی ورزشکاران به هیچ وجه زیبنده نیست که متاسفانه دیروز در ورزشگاه تبریز گوشه هایی از این اتفاق ناگوار را به تصویر کشاندند تا جایی که مربی تیم مهمان و همراهان ناچار شدند با کلاه خود و تجهیزات ایمنی زمین را ترک کنند.

از فدراسیونی که بی در  و پیکر شده درگیر هزار سودای عجیب و غریب است نمی شود انتظار داشت. اما فوتبال با همه زیبایی هایش هرگز ارزش از دست دادن جان انسان ها را ندارد. به راستی چه کسانی مسئول هستند.

نویسنده: ج- دوستدار