پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه

آفرین آقای نکونام...

واکنش سرمربی جوان فولاد به سوال خبرنگاری درمورد پیشنهاد دستیاری اسکوچیچ، جالب توجه و قابل تامل بود.

جواد نکونام در کنفرانس خبری بعد از بازی با پیکان، با سوال یکی از خبرنگاران حاضر در محل مواجه شد که پاسخ حرفه ای او را به همراه داشت.

خبرنگار مورد نظر خطاب به نکونام اظهار داشت نظرتان در رابطه با شایعه دستیاری شما در تیم ملی چیست؟

نکونام زیرکانه و کاملا حرفه ای، در حالی که لبخند می زد، پرسید من دستیار اسکوچیچ شوم؟ مطمئن اید برعکس نشنیدید؟! برعکسش را در خدمت هستم.

راستش را بخواهید، خیلی خوشمان آمد بابت این جواب. نکونام کسی نبوده که بخواهد با اتکا به حضور چند ساله اش در فوتبال اروپا، یک شبه ره صد ساله را بپیماید و مستقیما به عنوان سرمربی روی نیمکت یک تیم سرشناس بنشیند.

او در تیم ملی دستیاری کارلوس کی روش را تجربه کرده و سپس به لیگ یک رفته است. بعد از آن با نساجی فعالیت خود را در لیگ برتر استارت زده و دو سه سال اخیر را نیز در فولاد خوزستان سپری کرده است.

فولاد با هدایت جواد نکونام همین چند هفته قبل در لیگ قهرمانان آسیا بالاتر از تیم استراماچونی صدرنشین گروهش شد و در لیگ برتر هم می تواند با جایگاه چهارمی به کار خود پایان دهد.

نکونام سطح فعلی و میزان لیاقتش را می شناسد و خود را بالاتر از این می داند که دستیار فردی همچون اسکوچیچ شود. اینکه او برای خود ارزش قائل است، ارزشمند بشمار می رود و باز هم نشان از حرفه ای گری اش دارد.

خیلی از اهالی فوتبال بر این نکته واقفند که اسکوچیچ در حد تیم ملی فوتبال ایران نیست و با حواشی و حرف و حدیث های فراوانی هم که اطراف وی وجود دارد، نکونام به واقع محق است که به سوال درمورد احتمال دستیاری اش در تیم ملی بخندد و آن جواب پر از معنا را بدهد.

امثال مجیدی و نکونام آینده فوتبال ایران را می سازند و لازم است قدر خود را بدانند تا مسیر صعودی شان را ادامه دهند.

همواره از آن دسته از تازه واردان عرصه مربیگری که غوره نشده می خواهند مویز شوند، انتقاد کرده ایم اما از این طرف نیز باید مجیدی ها و نکونام ها را تحسین کنیم که برای خود ارزش قائلند و منطقی و مثبت، ادعا دارند.

نویسنده: حامد فرضعلی بیک