جمعه سی و یکم فروردین ماه
تفاوت پینگ پنگ با والیبال؛

قارداشی: صالحی امیری مدیری عادل است

دبیر فدراسیون پینگ پنگ از این تشکیلات جدا شد. پیمان حسنی چهره شاخص ورزش راکتی بعد از سال ها حضور در فدراسیون پینگ پنگ داوطلبانه کنار رفت.

 دکتر مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون پینگ پنگ در گفت و گو با البرز ورزشی ضمن تایید این خبر گفت: بحث استعفای پیمان حسنی به مدرک تحصیلی ایشان ربط پیدا می کند. ولی ما در نظر داریم که از ظرفیت و پتانسیل وی در بخش های مختلف استفاده کنیم. قارداشی درباره مهمترین برنامه های این فدراسیون گفت: شرکت تیم ایران در کشور اسلامی به اعزام دو تیم نوجوانان و جوانان به مسابقات قهرمانی آسیا در کشور لائوس از برنامه های در دست اجرای این فدراسیون است. برای بخش بانوان و آقایان مربیانی چون آقای مکیف، نسیم رنجبر و مریم معظمی انتخاب شدند و در حال گذراندن اردوی آمادگی هستند. وی درباره اعتبارات فدراسیون پینگ پنگ گفت: سال ها پیش با یک میلیون و ششصد هزار دلار فدراسیون را اداره می کردیم اما امروز ناچار هستیم با صدهزار دلار به کار خود ادامه دهیم. مشکلات زیاد است و ما در قاره ای که در رشته های تنیس و بدمینتون آقای ورزش جهان هستند باید برنامه های خود را پیش ببریم. پینگ پنگ والیبال نیست که مثلا با یک بازیکن مانند مهرزاد در والیبال نشسته ستاره بزرگ تحویل دهد. با پیوستن پارالمپیک ما فقط حدود هزار نفر از ورزشکاران معلول را تحت پوشش قرار داده ایم. پیچیدگی زیاد است ولی ما به راه خود ادامه خواهیم داد.

رئیس فدراسیون پینگ پنگ درباره عملکرد دکتر صالحی امیری ریاست کمیته ملی المپیک نیز گفت: در ارزیابی مدیریتی دکتر صالحی امیری، مدیری مدبر در امور ورزشی و از لحاظ شخصیتی نیز سرآمد زمانه است. مردمدار، متواضع و بسیار باسواد است که حضور ایشان باعث افتخار جامعه ورزش کشور بوده است. رفتاری عرفانی  داشته و توزیع اعتبارات ورزشی بین فدراسیون ها تلاش کرده است که توازن و عدالت اجرا شود.

گفت و گو: عباس اسماعیلی