چهارشنبه بیست و نهم فروردین ماه

حفظ انسجام تیم استقلال ضروری است

تیم استقلال در این فصل فراتر از هر زمان ودوره دیگری دیده شد و بی انصافی است که بخواهیم این تیم کنونی را برترین تیم دوران استقلال ندانیم. یکی از دلایل این بلند پروازی، انسجام در تمام سطوح بود. از مدیریت  گرفته تا کادر فنی وبازیکنان همگان در یک مسیر حرکت داشتند.

هدف در استقلال از ابتدا تا پایان تعیین و مشخص شده بود. اکنون آن انسجام نتیجه داده و شاهد قهرمانی این تیم بعد از ۹سال محرومیت از این مهم هستیم.

با آنکه در شروع لیگ همین تیم قهرمان در بحث تاکتیکی نوساناتی همراه داشت، البته این مهم تا پایان بازی ها گرچه کمرنگ شده بود، اما همچنان همراه استقلال بود و یکی از دلایل بد بازی کردن این تیم به همین نکته باز می گردد. با این حال انسجام تیمی باعث شد تا بسیاری از ضعف ها تحت پوشش قرار گرفته تا قهرمانی حاصل شود.

اکنون استقلال به یک تیم پخته و هماهنگ تبدیل شده است. شناخت تیمی،پیدا کردن  یکدیگر و جفت شدن پیچ های خطوط سه گانه به بالاترین سطح خود راه یافته است. اکنون  حفظ این تیم از واجبات به شمار می آید. این تیم نیاز اندک به تقویت دارد و باید با چند خرید کوچک، استقلال را به مرز مکمل هدایت کرد.  آنچه که نیاز کنونی استقلال در این مقطع به شمار می آید حفظ  انسجام تیم کنونی است. نباید اجازه داد تا یکپارچگی به چند پارگی تبدیل شود. نباید اجازه داد تا چوب حراج به این تیم زده شود، چون اخبار ناخوشایندی درخصوص بر هم خوردن انسجام کنونی این تیم که برگ برنده استقلال در این فصل به حساب آمد به گوش می رسد.